دولت روحانی دیپلماسی را مشروط به برجام و FATF کرده بود / عضویت در پیمان شانگهای ابطال نظرات غرب‌گراها

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که در دولت یازدهم و دوازدهم عنوان می شد که ارتباطات ما با جهان صرفا مستلزم پذیرش برجام است، عضویت در سازمان همکاری شانگهای باطل کننده نظریات آنان در برابر مستکبران غربی است.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار و عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص عضویت کشورمان در اجلاس شانگهای اظهار کرد: در حالی که در دولت یازدهم و دوازدهم عنوان می شد که ارتباطات ما با جهان صرفا مستلزم این است که برجام را همانگونه که غربی ها می خواهند، بپذیریم و به نحوی که آمریکایی ها مطرح می کنند پای میز مذاکره بنشینیم و MPT و FATF را قبول کنیم تا از این طریق گشایشی در روابط ما با غرب ایجاد شود ولی اکنون شاهد آن هستیم که تحلیل ها و نظرات آنها تا چه اندازه غلط بوده و هست و عضویت کشورمان در سازمان شانگهای باطل کننده نظریات آنان در برابر مستکبران غربی است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با رویکردی که مردم در انتخابات داشتند و با انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور و همچنین تنظیم روابط خارجی که بر اساس حکمت، مصلحت و عزت است، از رئیس جمهوری برای شرکت در اجلاس شانگهای دعوت به عمل می آید و از این طریق به عنوان عضو اصلی سازمان انتخاب می شویم.

حاجی دلیگانی اذعان کرد: این مسئله نشانه این است که ما باید بر اساس سیاست های اصولی خود حرکتمان را تنظیم کرده و پیش برویم، در این صورت می توانیم امیدوار بوده و شاهد گشایش های بیشتری باشیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص تاثیر عضویت در اجلاس شانگهای بر روابط سیاسی و اقتصادی کشورمان گفت: عضویت در این کنوانسیون روابط ما با همسایگان شرقی را تعمیق بخشیده و این گونه می توانیم از بازارهای مجموعه کشورهای عضو این سازمان بهره برده و و همچنین بر روابط متقابل خود با کشورهای عضو بیفزاییم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: همچنین کشورهای عضو از این طریق می توانند نقش دلار را در روابط اقتصادی خود کمرنگ کرده و بر اساس پول واحد به صورت دو یا چند جانبه مبادلات اقتصادی خود را انجام دهند که این مبادلات اقتصادی می تواند بر روابط سیاسی نیز تاثیرگذار باشد.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به واردات واکسن کرونا گفت: در حالی که دولت روحانی عنوان می کرد که باید تسلیم شویم تا دنیا به ما واکسن بدهد و عدم ورود واکسن را به تحریم ها ربط می داد اما اکنون شاهد واردات انبوه واکسن به کشور هستیم و در این زمینه در حال دستیابی به یک رکورد می باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =