ساخت ۱ میلیون واحد مسکونی در سال شدنی است/ رونق ۳۵۰ رسته شغلی با اجرای قانون تولید و جهش مسکن

طرح جهش تولید مسکن، در مجلس دهم مطرح و نهایتا در دومین سال مجلس یازدهم به تصویب رسید بر اساس این قانون دولت موظف است سالیانه حداقل یک میلیون واحد مسکونی بسازد.

احمد دنیامالی؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص قانون جهش تولید مسکن و وعده های دولت مبنی بر تحقق این امر و ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال گفت: طرح جهش تولید مسکن در کشور یکی از مهم ترین طرح ها برای متعادل سازی قیمت هاست.

وی ادامه داد: بزرگترین نگرانی که در جامعه وجود دارد  بحث وضعیت معیشت دهک های پایین و آثار منفی بالا بودن قیمت ها بر کاهش آمار ازدواج است.

وی افزود: اعتقاد مجلس بر این است که اجرایی شدن این طرح سبب رونق در کشور شده و بیش از ۳۵۰ مجموعه ای که کار تولید مصالح و لوازم مورد نیاز تولید مسکن را انجام میدهند جان تازه ای خواهند گرفت و حتی با افزایش تولید نیز روبرو میشوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساخت ۱ میلیون واحد مسکونی با واگذاری زمین های دولتی، مدیریت قیمت مصالح و هزینه های مرتبط با ساخت و کاهش قیمت تمام شده مسکن، کار بسیار دشواری است ولی در صورتیکه کشور بسیج شده و منابع مالی و پولی در حوزه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد همکاری کنند قطعا طرح جهش تولید مسکن به خوبی اجرا و آینده خوبی در بازار مسکن رقم خواهد خورد.

وی عنوان کرد: ذات تولید ایجاد اشتغال است، با اجرایی شدن طرح جهش تولید مسکن شاهد کم شدن نرخ بیکاری خواهیم بود.

دنیامالی با اشاره بالا بودن اجاره بها در کشور گفت: تا زمانیکه عرضه و تقاضا همسان نشوند مشکل مسکن نیز حل نمیشود. در حال حاضر تقاضا به شدت افزایش یافته از سوی دیگر با مشکل عرضه روبرو هستیم که در صورت اجرایی شدن این طرح این تعادل برقرار خواهد شد لذا از دولت و به ویژه وزارت راه و شهرسازی  خواهشمندیم گام های قوی و موثرتری در حوزه تولید مسکن بردارد.

به گزارش ایسکانیوز؛ طرح دوفوریتی جهش تولید و تأمین مسکن با تصویب در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه مورخ ۱۷شهریور ۱۴۰۰ و تأیید شورای محترم نگهبان به قانون تبدیل شد و رئیس مجلس  طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور قانون جهش تولید و عرضه مسکن را برای اجرا ابلاغ کرد.

پایان پیام/

کد خبر: 1111952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =