مهارت ضامن اشتغال است

نشست تخصصی زیست بوم مهارت افزایی دانشگاه آزاد اسلامی در دانشکده سما واحد شیراز با حضور معاون آموزش های فنی و حرفه ای و کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،ت دکتر علیرضا لادن مقدم معاون فنی و حرفه ای و کار بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست به تشریح سیاست های امروزه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مهارت افزایی و توسعه مهارت های کاربنیان پرداخت 

لادن مقدم گفت: امروزه رشته ها محدود نیستند و حدود 750 رشته کاردانی و بیش از 400رشته کارشناسی ناپیوسته و 4 رشته کارشناسی پیوسته که شامل معماری_ گرافیک_ چاپ روی پارچه و طراحی لباس است موجود می باشد.

دکتر لادن مقدم افزود:بنابه فرموده مقام معظم رهبری (مهارت_ ضامن اشتغال است) و دانشگاه ها به حالتی رسیده اند که خروجی ها برای صنعت و جامعه مفید نیستند و باید در این حوزه با تلاش و پیگیری باعث تحول گردیم. 

در ادامه لان مقدم به معرفی رشته های مهارتی پرداخت:وی گفت رشته هایی که سر فصل آن نوشته شده باشند این سر فصل ها در کمیسیون توسط دانشگاه فنی و حرفه ای یا علمی و کاربردی و همچنین در آینده نزدیک دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شده است. 

معاون آموزش های فنی و حرفه ای و کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به تشریح جزئیات سیستم آموزشی در این حوزه پرداخت: وی گفت سیستم آموزشی و بلند مدت رسمی و شهریه ای کوتاه مدت و غیر رسمی و کسب مهارت های بدون مدرک دانشگاهی اشاره کرد 

دکتر لادن مقدم عنوان کرد در این حوزه از تحولات دانشگاه می توان به آموزشی و پژوهشی و امور فناورانه صحنه ای _کارآفرین_ مهارتی اشاره کرد. 

وی همچنین از لزوم استعداد سنجی توسط مراکز مشاوره ای برای هدایت افراد به سوی انواع مهارت ها تاکید کرد.

لادن مقدم در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی و تشریح جزئیات رشته های مهارتی که به هر شهرستان در استان فارس قرار گرفته اشاره کرد .

لادن مقدم گفت در شیراز مدارس مهارتی حقوق و خدمات قضایی و شهرسازی 

در شهرستان کازرون: مدارس مهارتی بانکی و مکانیک خودرو، فیروزآباد مدارس مهارتی حقوق و خدمات قضایی و نقشه کشی در داراب مدارس مهارتی تولید دارو و تربیت بدنی، در لارستان مدارس مهارتی سلامت معماری مددکاری اجتماعی مکانیک خودرو تاسیسات بانکی مکانیک خودرو  در اقلید مدارس مهارتی شهرسازی در فسا مدارس مددکاری اجتماعی معماری شهری و تربیت بدنی و همچنین مسابقه ملی مهارت برای اولین بار توسط دانشگاه آزاد اسلامی که البته استان فارس شامل آن نمی شود اشاره کرد. 

وی همچنین از تاسیس دانشکده برای شهرستان لامرد و نورآباد ممسنی خبر داد و گفت در دستور کار قرار گرفته است .

شایان ذکر است از دیگر محوریت های این جلسه می توان به،تقاضای دانشکده جدید،در آمد غیر شهریه ای، تفاهم نامه با استان،تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی، مهارت های حقوقی رسمی،قرارداد همکاری با شهرداری های استان اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =