سینما هم قربانی کرونا شد / توقف بیش از 300 فیلم پشت درهای اکران

رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما اعتقاد دارد که با شیوع کرونا سینما هم قربانی شده و آمار اکران فیلم‌ها کاهش یافته است.

سید غلامرضا موسوی؛ رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص آمار فیلم‌های اکران شده سینما در ایام انتشار ویروس کرونا اظهار کرد: در این ایام اولین مبحث تولید فیلم است که عملا متوقف شد و مدتی  امکان تولید نبود، پس از آن هم امکان به سرانجام رسیدن تولیدات میسر نشد.

موسوی ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: متوقف شدن اکران این فیلم‌ها باعث شد چیزی حدود 300 فیلم که در سال‌های 98، 99 و شش ماهه اول سال1400 تولید شده بودند، امکان اکران پیدا نکنند البته مقصود اکرانی است که اطمینان حاصل شود هزینه‌های صرف شده باز می‌گردند.

او ادامه داد: در حقیقت ویژگی شیطنت‌آمیز کرونا سبب این مشکلات بود و حتی اجازه نداد که خانوادها دور هم جمع شوند و این شرایط باعث شد تا مردم نتوانند از خانه بیرون رفته و به تماشای فیلم‌ها در سینما بنشینند؛ به همین جهت به همه اهالی سینما آسیب وارد شده و ضرر و زیان خوردند و طبیعتا یکی از آن افراد من بودم که دو فیلم آماده اکران داشتم و شرایط اکران آن‌ها فعلا فراهم نشده است؛ به همین جهت در این مدت من هم مانند دیگر همکارانم متحمل خسارت شده‌ام.

اکران تنها ۱۱ فیلم در شش ماه

گفتنی است در حال حاضر بسیاری از کارگردانان و تهیه‌کنندگان به امید بهبود شرایط، تقاضایی برای اکران فیلم‌شان ندارند. برای درک بهتر این موضوع، کافی است تعداد فیلم‌هایی که در بازه زمانی شش ماه اول سال ۹۸ اکران شده را با همین مدت زمان در سال ۱۴۰۰ مقایسه کنیم. دو سال قبل، ۳۸ فیلم از تولیدات سینمای ایران رنگ پرده را دیده‌اند اما امسال در طول این شش ماه تنها ۱۱ فیلم به نمایش درآمده‌اند که عدد بسیار کمی است. همان طور که گفتیم بیشتر این فیلم‌ها آثاری هستند که به عنوان برگ برنده اکران محسوب نمی‌شوند و این مسئله نیز باعث می‌شود رونق به گیشه سینماها بازنگردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حدیث IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 0
      اینکه فیلم هادیگه اون جذابیتوندارن وفیلمنامه هاآبکی شدن هم یه عامل بسیارمهمه که کسی به سینمانره