پایان فاصله گذاری اجتماعی در پروازهای داخلی / چرا قیمت‌ بلیط‌ها کاهش نیافت؟

عکسهایی مبنی بر فروش 100درصدی صندلی های هواپیماها به دست مان رسیده که با توجه به اعمال محدودیت های کرونایی در پروازها، این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛ از آغاز شیوع کرونا در کشور محدودیت های زیادی اعمال شد به ویژه در بخش حمل و نقل نظارت ها بیشتر بود بنابراین با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر شد تا شرکت های هواپیمایی فاصله اجتماعی را میان مسافران رعایت کنند و از 60درصد ظرفیت هواپیما برای جاگذاری مسافران استفاده کنند.

همزمان با اجرایی شدن این طرح به یکباره قیمت بلیط هواپیما نیز افزایش یافت  بهانه افزایش ناگهانی قیمت ها از سوی شرکت‌های هواپیمایی، مصوبه ستاد مبارزه با کرونا برای انجام پروازها با ۶۰ درصد ظرفیت و هم‌چنین قیمت دلار بود.

پس از چند روز، واکنش ها برای افزایش قیمت ها زیاد شد و در این راستا وزیر راه و شهرسازی وقت خبر از اعطای وام کرونا به شرکت های هواپیمایی را داد.بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا شرکت‌های حمل‌ونقلی به‌خاطر آسیب‌هایی که در مدت اخیر دیده‌  بودند، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی در نظر گرفته شده بود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی چند ماه پیش بر ضرورت لغو این مصوبه تاکید و گفته بود که فروش فقط 60 درصد ظرفیت یک پرواز با هدف مبارزه با کرونا در سفر هوایی فقط در کشور ما اجرا می‌شود، و سفرهای خارجی شامل این مصوبه نمی‌شود.

در پی این حواشی مشاهده کردیم که به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پک های تغذیه هم در پروازها حذف و شرکت های هواپیمایی صرفا با دادن یک بطری آب معدنی موضوع را حل کردند.

حال سوال اینجاست اگر محدودیت های کرونایی هنوز پابرجاست پس چرا قیمت بلیط همچنان بالاست؟ اگر شرکت های هواپیمایی موضوع کرونا را در نظر گرفته و پک های تغذیه را حذف می‌کنند پس عکس هایی که بدست ما مبنی بر فروش 100درصدی صندلی ها می‌رسد چیست؟

خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز این موضوع را به طور جدی پیگیری و در روزهای آینده گزارشاتی در این خصوص ارائه خواهد داد.

پایان فاصله گذاری اجتماعی در پروازهای داخلی / چرا قیمت‌ بلیط‌ها کاهش نیافت؟

پایان فاصله گذاری اجتماعی در پروازهای داخلی / چرا قیمت‌ بلیط‌ها کاهش نیافته است؟

پایان فاصله گذاری اجتماعی در پروازهای داخلی / چرا قیمت‌ بلیط‌ها کاهش نیافته است؟


انتهای پیام/

کد خبر: 1113044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدرضا کاردان IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      0 0
      متاسفانه در پروزها دیگر هیچ فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود و انگار که کرونا را نابود کرده ایم روزانه بیش از ۲۰۰ نفر بخاطر کرونا در کشور ما جان خود را از دست میدهند و این برای هیچ کس مهم نیست.فقط منفعت شرکتهای هواپیمایی مهم است