ایتالیا: ارتباط با دولت طالبان در افغانستان مورد نیاز است

ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا که ریاست نشست فوق العاده گروه ۲۰ درباره افغانستان را برعهده داشت، گفت: ارتباط با دولت طالبان در افغانستان مورد نیاز است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز از رویترز، دراگی نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که کشورهای گروه ۲۰ باید با دولت طالبان افغانستان ارتباط برقرار کنند، اما این بدان معنا نیست که دولت کابل رسماً به رسمیت شناخته شود.

دراگی پس از ریاست اجلاس ویژه گروه ۲۰ درباره بحران افغانستان، گفت که این دیدار مجازی با وجود غیبت رهبران کلیدی مانند شی جین پینگ رییس جمهوری چین و ولادیمیر پوتین روسیه موفقیت آمیز بود.

نخست وزیر ایتالیا پس از پایان نشست به خبرنگاران گفت: این اولین پاسخ چندجانبه به بحران افغانستان بود، چندجانبه گرایی با دشواری باز می گردد، اما در حال بازگشت است.

دراگی تاکید کرد: در مورد لزوم مقابله با بحران فزاینده انسانی در افغانستان و حفظ موقعیت زنان در این کشور، اتفاق نظر مشترکی بین شرکت کنندگان وجود داشت.

نخست وزیر ایتالیا گفت: دیدن اینکه چگونه می توانید بدون مشارکت طالبان به مردم افغانستان کمک کنید بسیار دشوار است.

به دنبال پایان نشست افغانستان به ریاست ایتالیا، کاخ سفید اعلام کرد رهبران گروه ۲۰ در نشستی مجازی بر تعهد خود برای ارسال مستقیم کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان تاکید کردند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به صورت مجازی با رهبران کشورهای گروه ۲۰ دیدار کرد تا در مورد افغانستان بحث کند  و در این دیدار رهبران کشورهای گروه ۲۰ به همراه کشورهای مهمان این گروه و موسسات مالی بین المللی حضور داشتند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، رهبران گروه ۲۰ در مورد ضرورت حفظ تمرکز دقیق بر تلاش های پایدار در مبارزه با تروریسم از جمله مقابله با تهدید های شعبه خراسان داعش و اطمینان از خروج امن اتباع خارجی و شرکای افغان که مدارک معتبر دارند، از افغانستان گفت و گو کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1114708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =