متناسب‌سازی رشته‌های تحصیلی با نیازهای استان در واحد تبریز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: تلاش شده در واحد تبریز بیشتر رشته‌های فنی و مهندسی، در راستای  حل مشکلات استان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ارتباط و تناسب بین رشته‌های مختلف دانشگاهی، بازار کار و موقعیت‌های شغلی در استان‌های مختلف یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید برای  بهبود اوضاع اقتصادی، علمی و اشتغال‌زایی در جامعه مورد توجه قرار بگیرد. در این راستا مدت زمانی است که ایجاد تناسب بین رشته‌های دانشگاهی و نیازهای استان مورد توجه مسئولان دانشگاهی قرار گرفته است.

در این  ارتباط، عزیز جوانپور در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره متناسب‌سازی رشته‌های تحصیلی با بازار کار و نیازهای استان است، اظهار کرد: تلاش شده در واحد تبریز بیشتر رشته‌های فنی و مهندسی در راستای حل مشکلات استان باشد.

وی ادامه داد:  رشته‌های مهندسی کامپیوتر، برق، مکانیک و حسابداری بیشترین متقاضیان را دارند، چراکه در بخش‌های مختلف بازار کار برای این رشته‌ها  موقعیت شغلی بیشتر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: برای جذب و پذیرش دانشجویان در رشته‌های پر متقاضی، سعی شده تا تمامی این رشته‌ها در واحدهای استان تدریس شود و ظرفیت پذیرش دانشجویان را بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه واحد تبریز در سال‌های اخیر در رشته مهندسی مواد ضعیف بوده است، گفت: برای حل این مشکل، برنامه ریزی شده تا در این رشته پر متقاضی، از استادان مجرب استفاده شود.

جوانپور اضافه کرد: برخی از رشته‌های تحصیلی نسبت به سایر رشته‌ها برای حل مشکلات بومی استان اهمیت بیشتری دارند، در نتیجه تمرکز را بر گسترش و توسعه این رشته‌های کاربردی گذاشته‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با اشاره به بازسازی محیط دانشگاه در راستای مهیا بودن برای حضور دانشجویان عنوان کرد: ساختمان‌های سلف، کارگاه‌ها و آزمایشگاه مورد بازسازی قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازسازی برخی قسمت‌های دانشگاه نظیر کلاس‌های درس، باقی مانده است که آن نیز تا زمان آموزش حضوری به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =