ادعای کذب دانشگاه شهید چمران/ دانشگاه در پیشبرد طرح واکسیناسیون همکاری نکرده است

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پاسخ به جوابیه دانشگاه شهید چمران اهواز درباره مشکل بازگشایی بیمارستان دامپزشکی این دانشگاه جوابیه‌ای صادر کرد که بنابر وظیفه رسانه‌ای در باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، محمدرضا سبزپوش یکی از دانشجویان دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز، چندی پیش در گفت‌وگو با ایسکانیوز به تعطیلی بیمارستان دامپزشکی این دانشگاه و مجازی شدن کلاس‌های دانشگاه اعتراض کرد. روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز درپی انتشار این گفت‌وگو جوابیه ای صادر کرد و مدعی شد ستاد کرونای خوزستان پاسخگوی نامه‌های مکرر این دانشگاه برای بازگشایی بیمارستان دامپزشکی نبوده است. 

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در پاسخ به دانشگاه شهید چمران اهواز جوابیه صادر کرده است که بنابر وظیفه رسانه‌ای در باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران منتشر می‌شود. متن جوابیه به شرح زیر است؛ 

«در خصوص مطالب منتشره در خبرگزاری ایسکانیوز با عنوان «ستاد کرونای خوزستان عامل تعطیلی بیمارستان دامپزشکی اهواز» و انتقادات دانشجویان از تاخیر در بازگشایی حضوری کلاس‌های عملی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز و توضیحات منتشره از سوی این دانشگاه به اطلاع می‌رساند:

در ابتدا باید به این مهم اشاره کرد که بازگشایی و نحوه فعالیت کلیه مراکز آموزشی تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و با توجه به وضعیت شیوع بیماری و رنگبندی شهرها می‌باشد و ستادهای استانی مقابله با کرونا ملزم به اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی بوده و صدور مصوبه برخلاف تصمیمات ستاد ملی در چارچوب اختیارات ستادهای استانی نمی‌باشد.

مطابق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در وضعیت قرمز شیوع بیماری برگزاری کلاس‌های حضوری در کلیه مراکز آموزشی اعم از زیرمجموعه وزارت علوم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ممنوع میباشد و لذا درخواست دانشگاه شهید چمران اهواز برای برگزاری حضوری برخی کلاس‌های عملی در روزهایی که شهرستان اهواز در وضعیت قرمز قرار داشته است بنا به مصوبات ستاد ملی با موافقت مواجه نشده است.

شایان ذکر است درخواست شماره ۱۴۰۰/۲/۰۱/۴۷۰۹ مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۳ دانشگاه شهید چمران با موضوع بازگشایی بیمارستان دام دانشکده دامپزشکی در نیم سال اول ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با توجه به خروج از وضعیت قرمز کرونا در هفتادمین جلسه ستاد استانی به تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۷ مطرح و در بند ۱۳ مصوبات فوق الذکر با درخواست این دانشگاه مشروط به واکسیناسیون دانشجویان و اساتید ( مطابق الزام مصوبات ستاد ملی به واکسیناسیون جهت برگزاری کلاس ها) موافقت بعمل آمد. گفتنی است مراتب موافقت ستاد استانی کرونا به رییس دانشگاه شهید چمران ابلاغ شد و مستندات مربوطه نیز موجود است.

لازم به ذکر است دانشگاه شهید چمران در اجرای مصوبات ستاد استانی مبنی بر همکاری کلیه دستگاههای استان بمنظور پیشبرد طرح واکسیناسیون کوید ۱۹ و راه اندازی پایگاه تجمیعی برای واکسیناسیون جمعیت هدف زیر مجموعه ( شامل دانشجویان، اساتید و کارکنان آن حوزه) نیز متاسفانه همکاری لازم را نداشته است.

با توجه به مطالب پیشگفت روشن است که ادعای مطرح شده از سوی دانشگاه مذکور در رابطه با تاخیر در پاسخگویی به مکاتبات و عدم همکاری برای صدور مجوز فعالیت حضوری، عاری از واقعیت می‌باشد و به نظر می‌رسد ادعاهای مطرح شده ناشی از عدم اطلاع و آگاهی از مصوبات ابلاغی از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا می‌باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =