چرا محیط‌بان کرمانشاهی به قصاص محکوم شد؟

جزئیات حکم قصاص یوسف فلاحی داروندی محیط‌بان کرمانشاهی اعلام شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، محیط‌بان کرمانشاهی به اعدام محکوم شد. این خبر مدتی است که در رسانه‌ها منتشر شده و از صدور حکم اعدام برای یک محیط‌بانی خبر می‌دهد که در جریان مواجهه با تعدادی افراد در منطقه حفاظت شده بیستون و درگیری که بین آنها رخ می دهد، متاسفانه باعث مرگ یک جوان می‌شود و حالا دادگاه رای به قصاص او داده است.

ماجرا از این قرار است که سال گذشته محیط‌بانان کرمانشاهی در حال گشت زنی در منطقه حفاظت شده بودند که با یک پراید سفید مواجه می شوند به عقیده محیط بانان آنها شکارچی بوده و قصد شکار حیوانات را داشته‌اند.

در نهایت بین آنها درگیری رخ میدهد و محیط‌بانان به سمت آنها شلیک می‌کنند در این بین یکی از محیط بانان جوان ۲۳ ساله به نام یوسف فلاحی داروندی اقدام به شلیک یک گلوله می‌کند که به سمت شکارچی رفته و و این شکارچی جان خود را از دست میدهد.

این اتفاق سبب می شود که خانواده شکارچی از محیط بان شکایت کرده و دادگاه رای به دستگیری این محیط بان دهد.

محیط بان ۲۳ ساله به زندان رفته و  بعد از گذشت یکسال دادگاه برای او حکم اعدام صادر می کند.

این محیط بان متهم به قتل "برومند نجفی" از زمان بروز حادثه تاکنون در زندان دیزل آباد به سر می‌برد.

وی ادامه داد: پس از رسیدگی قضایی به این پرونده، هفته گذشته حکم قصاص این محیط‌بان از سوی شعبه سه دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه صادر و ابلاغ شد.

حکم اعدام این پسر جوان جنجال زیادی را در رسانه‌ها و فضای مجازی به وجود آورده است اداره کل محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه همه حمایت خود را از این محیط بان جوان خواهد کرد می‌گوید در صدد کسب رضایت از خانواده مقتول می باشند و سعی دارند که با پادرمیانی ریش‌سفیدان رضایت اولیا دم به دست آوردند تا این محیط بان جوان اعدام نشود.

علت صدور حکم قصاص چیست؟

بر اساس این گزارش، خداییان سخنگوی قوه قضائیه درخصوص حکم محکومیت یک محیط‌بان به قصاص اظهار کرد: اگر ضابطان در چارچوب قانون از سلاحی که دارند استفاده کنند مسئولیت کیفری و حقوقی نخواهند داشت ولی اگر خارج از مقررات عمل کنند مسئولیت کیفری خواهند داشت.

وی افزود: درخصوص این مورد خاص حوزه قضایی صادرکننده رای توضیحاتی را ارائه کرده است که براساس آن اگر این حکم به محکومیت محیط بان صادر شده است برای این است که رعایت مقررات صورت نگرفته است و قتل در محیط حفاظت شده صورت نگرفته است و در محیط مسکونی صورت گرفته است.

خداییان گفت: افرادی که به آن ها تیراندازی شده مسلح نبودند و محیط بانان در خطر نبودند. بنابراین حکم به محکومیت محیط بان صادر شده است که البته مراحل تجدیدنظر برای آن باقی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      2 1
      ظاهرا جای قاتل و مقتول عوض شده
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      2 1
      قاتل و مقتول ک برعکس شدن.درست تحقیق کنید