رایزنی هیأت روس با امیرعبداللهیان و خاجی درباره سوریه

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و همچنین معاون وزیر خارجه این کشور امروز با امیرعبداللهیان و خاجی در تهران درباره اوضاع سوریه به رایزنی پرداختند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و «سرگئی ورشنین» معاون وزیر خارجه این کشور که به تهران سفر کرده‌اند، امروز (یکشنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو کردند.

این هیأت همچنین با «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار همکاری‌های منطقه‌ای و اوضاع سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در این دیدار با اشاره به مبارزه مشترک ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه، بر ضرورت همکاری تنگاتنگ دو کشور در حفظ حاکمیت، بازسازی و کمک به ثبات سوریه تأکید کرد.

وی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای نشست سران روند آستانه اشاره کرد و اهمیت پیگیری راهکار سیاسی حل بحران سوریه در روند آستانه و استمرار گفتگوهای سوری - سوری در چارچوب کمیته قانون اساسی سوریه را مورد تأکید قرار داد.  

هیأت روسیه که پیش از این به دمشق سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند و به منظور گفت‌وگو با مقامات کشورمان وارد تهران شده، از استقبال گرم طرف ایرانی قدردانی کرد و یادآور شد که گفت‌وگو و رایزنی با طرف‌های ایرانی در سطوح مختلف، همواره موثر و مهم بوده است.
مقامات روس اهمیت راهکار سیاسی برای بحران سوریه و تقویت گفت‌وگوهای سوری - سوری را مورد اشاره قرار داد و بر انجام دیدارها در چارچوب روند آستانه و همچنین رایزنی‌های دوجانبه، اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است الکساندر لاورنتیف روز چهارشنبه هفته گذشته در دمشق بابشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و دو طرف درباره مسائل مختلف و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =