کمیسیون اصل نود  پیگیر عدم واریز 10 درصد از سود سهام عدالت سال 98

سازمان بورس اعلام کرد: ۹۴ درصد سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۸ شرکتهای سرمایه‌پذیر به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس روز یکشنبه ۳۰ آبان ماه سال جاری در توئیتی نوشت، این کمیسیون پیگیر عدم واریز ۱۰ درصد از سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۸ است.

۱۰ درصد از سود سهام عدالت ۵۰ میلیون سهامدار از سال ۹۸ پرداخت نشده و با گذشت ۸ ماه هنوز از سود سهام سال ۹۹ هم خبری نیست. سهامداران منتظر ورود کمیسیون اصل نود به این موضوع در آینده نزدیک باشند.

خبرنگار فارس در این زمینه پرسش هایی به سازمان بورس ارسال کرد که امروز پاسخ آن از  سوی سازمان برای انتشار واصل شد.

*جزئیات اشتباه بزرگ چند ماه اخیر پیرامون میزان سود نقدی پرداخت شده به سهامداران عدالت

اینکه گفته می‌شود ۱۰ درصد از سود سهام عدالت باقی مانده و به حساب مردم واریز نشده، صحت ندارد. در واقع مبلغ باقیمانده بسیار کمتر از ۱۰ درصد است و حدودا ۹۴ درصد از سود به صورت نقدی به مردم پرداخت شده است. همچنین مابقی سود به این صورت است که حدود ۴ درصد از آن به سبب افزایش سرمایه شرکت گل گهر سیرجان به تعداد سهام مردم افزوده شده و تعداد سهام مردم افزایش پیدا کرده است و حدود ۲ درصد به علت پرداخت نکردن سود از سوی شرکت مخابرات است. بنابراین طی دو مرحله در مرحله اول ۵۰ درصد سود به مردم پرداخت شده است و حدود ۴۴ درصد دیگر هم در مرحله دوم به مردم پرداخت شد. ۴ درصد به صورت افزایش تعداد سهام و حدود ۲ درصد هم همچنان پرداخت نشده است.

سازمان از طریق مراجع حقوقی در راستای اخذ سود از شرکت مخابرات اقدام کرده است ، زیرا براساس قانون شرکت مخابرات مکلف بوده است که مبالغ را به حساب سهامداران واریز کند که تاکنون این شرکت از واریز این وجوه سرپیچی کرده است. اگر شرکت مخابرات  نیز سود را به حساب سپرده‌گذاری واریز کند، آن مبلغ ۲ درصد باقی مانده هم به مردم پرداخت خواهد شد.

در واقع این که بیان شده که تاکنون ۹۰ درصد سود سهام  عدالت به حساب سهامداران واریز شد، بدین معنا بوده است که ۹۰ درصد از مبالغ سود شرکت‌هایی که سهامشان در پرتفوی سهامداران است، مبلغ مورد نظر را به حساب سپرده گذاری پرداخت کردند، ولی سپرده‌گذاری حدودا ۹۴ درصد از سود نقدی افراد را پرداخت کرده است.

انتهای پیام/ب

کد خبر: 1119614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =