طرح پویش در ۱۵ استان اجرایی شده است/ دانشگاه آماده دوران پساکرونا

سید محمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما، در اولین جلسۀ کارگاه کشوری طرح پویش اشتغال دانشجویان ضمن تبیین شرایط اجرایی و افق‌های آتی این طرح، به تشریح شرایط حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما پرداخت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اصفهان، نخستین جلسه کارگاه آموزشی طرح پویش اشتغال دانشجویان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و با حضور سید محمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و دیگر مدیران دانشگاهی و صنعتی از استان‌های مختلف کشور برگزار شد.

سید محمد بطحایی در حاشیه این کارگاه در مورد روند اجرایی طرح پویش اشتغال جوانان گفت: مراحل اجرایی طرح پویش به سرعت در حال پیشروی است. رویداد امروز با مشارکت ۱۵ استان برگزار شد و این استقبال بیان‌گر پیشرفت طرح پویش در استان‌های مختلف کشور است. نزدیک به یک سال است که مرحله آزمایشی در این ۱۵ استان سپری و اجرا شده و ما نشست‌های این‌چنینی را برای شناسایی موانع و راهکارها پیش‌بینی کردیم تا با سرعت بیشتری در سه سال آینده به نقطه مورد نظر برسیم. البته در بعضی از استان‌ها مثل اصفهان سابقه اجرای این طرح به سه سال پیش برمی‌گردد.

 بطحایی با تأکید بر لزوم حمایت دستگاه‌های مسئول از پیشرفت تدریجی طرح پویش افزود: اولین و مهم‌ترین دستگاهی که باید در این طرح به دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و پس از آن وزارت صمت و سازمان تأمین اجتماعی می‌باشد. این سه دستگاه، بیشترین ظرفیت را برای اجرای هرچه بهتر طرح پویش اشتغال دارند.

وی با تشریح فرآیند آزمایشی اجرای طرح پویش بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در آغاز اجرای این طرح آن‌چنان اصرار به گسترش کمی آن نداشته است. تلاش کردیم در سال‌های آغازین که احتمال بروز مشکلات اجرایی بیشتر است، این چالش‌ها را شناسایی و مشکلات را حل کنیم. بنابراین اگر اکنون تعداد دانشجویان جذب شده در طرح با میزان تقاضا فاصله دارد یا هنوز بخشی از استان‌ها وارد طرح پویش نشده‌اند، به سیاست‌های اجرایی این طرح بازمی‌گردد. ما به تدریج با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، اطلاع‌رسانی را گسترده‌تر خواهیم کرد و دانشجویان بیشتری تحت پوشش طرح پویش اشتغال قرار می‌گیرند.

در ادامه معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به ابهامات دانشجویان پیرامون شرایط برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آماده دوران پساکرونا است و برای این منظور برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم. برای حضوری شدن کلاس‌های دانشگاهی و مدارس سما، ما تابع سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش هستیم. دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری حضوری دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد و بخش‌های آزمایشگاهی و عملی مقطع کارشناسی را آغاز کرده که به نظر می‌رسد با توجه به کاهش اپیدمی کرونا و پیشرفت واکسیناسیون، ترم تحصیلی آتی به صورت حضوری تشکیل خواهد شد.

وی در رابطه با روش تلفیقی آموزش حضوری و مجازی افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع و امکانات، در رابطه با برخی دروس که امکان استفاده از آموزش مجازی را داشته باشند، حضور دانشجویان را با تراکم قبل از کرونا نخواهیم داشت و تعداد دانشجویان کمتری در گروه‌های مختلف در کلاس حضور می‌یابند. ضمناً واحدهای دانشگاهی می‌توانند امکانات‌شان را به اشتراک بگذارند؛ یعنی مثلاً در واحد خمینی‌شهر در استان اصفهان، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های داریم و تعدادی از دانشجویان ما که در شهر اصفهان هستند می‌توانند از امکانات خمینی‌شهر هم استفاده کنند. بدین ترتیب می‌توانیم محدودیت‌ها را مدیریت کنیم تا دانشگاه بتواند رفته‌رفته با کیفیت خوبی وارد دوران پساکرونا شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1120256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =