رویداد ملی حل مسئله در دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است

دانشگاه آزاد اسلامی به سمت مرزهای علم و دانش، فناوری‌های نوین و دانشگاه حل مسئله، کارآفرین و فناورانه حرکت بسیار خوب و رو به رشدی را آغاز کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اداره کل تشکل های اسلامی همواره در جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب قدم بر داشته است. این اداره از مدتها قبل از سخنان مقام معظم رهبری که در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور در تاریخ ۲۶ ابان ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شده بود و ایشان یکی از هدف‌های جامعه‌ی علمی کشور را فکر به مسائل کشور دانسته و از آنها خواستند مسئله‌محور کار کنند و مسئله‌محوری را مهم بدانند، اقدامات شایسته ای را در این خصوص انجام داده تا زیر ساخت‌های لازم برای تبدیل شدن این دانشگاه به دانشگاه حل مسئله فراهم شود.

برنامه ریزی برای پرورش متخصصانی با استعداد، خلاق، نوآور و انقلابی از جمله اقدامات این اداره کل برای اجرایی شدن این مهم می باشد تا با ارائه برنامه ای دقیق، پویا و با نشاط این موضوع را به همگان نشان دهد که این دانشگاه در کنار جامعه و مردم است و می‌تواند مسائل کشور را به وسیله علم رفع کند؛ شناسایی ظرفیت بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی و سوق دادن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان در قالب طرح پایش آزاد به سمت حل مسائل کشور از اقداماتی است که این دانشگاه عظیم اجتماعی انجام داده است.

احصای چالش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در سطح واحد دانشگاهی، شهرستان، استان و کشور و تدوین برنامه‌های علمی و تخصصی برای حل مسائل آن توسط دانشگاه آزاد اسلامی که با نام پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای شناخته می‌شود، گامی مؤثر در راستای دانشگاه مسئله محور است و می‌تواند این دانشگاه را به نخستین دانشگاه حل مسئله کشور تبدیل کند.

توسعه ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با جامعه و صنعت در چند سال اخیر نشان می‌دهد که گام بلندی در این راستا برداشته است و توانسته تفاهم‌نامه‌های مختلفی با نهادها و سازمان‌های مختلف امضا کند و به تحقق دانشگاه حل مسئله یاری کند.

در کنار این اقدامات عمیق، درگیر کردن دانشجویان با حل مسئله و الزامات آن و تربیت اجتماعی برای ورود به عرصه واقعی کنش اجتماعی، ضروری می‌کند. از این‌رو به استناد بند ۵۲ اقدامات از راهکنش توانمندسازی، شبکه‌سازی و تقویت و هم‌افزایی پژوهشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های دانشگاه از بسته کاری ارتقا قابلیت پاسخگویی و حل مسئله سند تحول و تعالی دانشگاه، اولین «رویداد ملی حل مسئله: ویژه تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی» در همین مسیر طراحی شده است و از اقدامات اداره کل تشکل های اسلامی دانشگاهیان است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1120278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =