طرح پویش به دنبال تربیت نسلی توانمند در حوزه فرهنگ و فناوری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: در طرح پویش استعدادهای دانشجویان پرورش پیدا کرده و به نوعی نخبه‌پروری صورت می‌گیرد. تلاش می‌کنیم در حوزه‌های فرهنگی نیز اتفاقات خوبی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رخ دهد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در محل مجتمع اداری ۲۲ بهمن با حضور، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان، اصحاب رسانه‌های گروهی و جمعی از مسئولان نهادهای دانشجویی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن گرامی‌داشت روز دانشجو و اهمیت حمایت از همه‌جانبه از دانشجویان گفت: در حال حاضر یکی از طرح‌های محوری دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، طرح پویش است که اشتغال‌زایی دانشجویان را دنبال می‌کند. طرح پویش تاکنون با حضور صنایع بزرگ و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان به پیش رفته و دانشگاه در قالب این طرح، تربیت نیروی متخصص و آموزش مهارت‌محور را دنبال می‌کند.

نجفی با تشریح ابعاد فناورانه و نیز فرهنگی طرح پویش بیان داشت: ظرفیت‌سازی در طرح پویش می‌تواند شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری را پایه‌گذاری کند. در طرح پویش استعدادهای دانشجویان پرورش پیدا کرده و به نوعی نخبه‌پروری صورت می‌گیرد. تلاش می‌کنیم در حوزه‌های فرهنگی نیز اتفاقات خوبی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رخ دهد. از این منظر، برنامه‌ریزی برای موضوع مهدویت یکی از برنامه‌های آینده است و با توجه به ظرفیت فکری عظیم مکتب تشیع، فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی فرهنگی در زمینۀ مهدویت و نیز سبک زندگی اسلامی، از جمله برنامه‌های مورد حمایت دانشگاه برای کنشگری دانشجویان زیر چتر طرح پویش خواهد بود.

رئیس دبیرخانه برنامه علمی مطالعات راهبردی مهدویت اضافه کرد: اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و طلایه‌دار فرهنگ ایرانی-اسلامی است. ما باید ظرفیت‌های فرهنگی این شهر جهانی را استفاده کرده و میراث تمدنی اصفهان را در حوزه‌های فکری، فرهنگی، مذهبی، معماری و غیره، ترویج و توسعه دهیم. اگر این اتفاق رخ دهد، قطعا نسلی باورمند و توانمند برای فردای ایران در زمینه‌های مختلف از جمله در حرکت اقتصادی کشور و اشتغال خواهیم داشت.

در این نشست هم‌چنین حسن عارضی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، ضمن گرامی‌داشت روز دانشجو گفت: دانشجو مؤذن جامعه است و تاریخ نشان داده هنگامی که دانشجویان فریاد می‌زنند، فریاد آن‌ها به‌موقع است. ۱۶ آذر به گفتۀ مقام معظم رهبری مصداق ضدیت با استکبار و سلطه می‌باشد و در این مسیر باید از دانشجویان نه تنها در روز ۱۶ آذر، بلکه در هر لحظه تجلیل و حمایت به عمل آورد.

عارضی در خصوص مطالبۀ دانشجویان دربارۀ تحول دروس افزود: درخواست تغییر کتب معارف در حال پیگیری می‌باشد و سرفصل‌ها مشخص شده است و برای اساتید نیز ارسال گردیده است. امیدواریم این تحول تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ رقم بخورد.

وی ادامه داد: ما نباید خود را در بحث دانش محدود کنیم بلکه باید بینش دانشجو را تقویت نماییم. امروزه دانشجو باید در مباحث فکری و مهارتی مشارکت کند و هنگام فارغ التحصیلی، تخصص لازم را آموخته‌ باشد. این مهم البته محدود به مقاطع دانشگاهی نیست و با توجه به ظرفیت مطلوب مدارس سما در دانشگاه آزاد اسلامی، مهارت‌افزایی جوانان و تقویت بینش آن‌ها می‌تواند در مقاطع پایین‌تر نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1120823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =