تصمیم بزرگ مجیدی برای تغییر در ترکیب استقلال

استقلال در پنج هفته اخیر لیگ برتر نتایج قابل قبولی را کسب نکرده به همین دلیل سرمربی آبی پوشان به دنبال تغییر در ترکیب تیمش است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، هشت هفته از لیگ برتر گذشت و تا به اینجای کار امتیازات تیم‌ها بسیار نزدیک به یکدیگر است. به نحوی که بین رده های اول تا هشتم فقط 4 امتیاز اختلاف وجود دارد و همین موضوع کافی است تا حساسیت نهمین هفته لیگ بیش از پیش باشد. حساسیتی که در بین تیم های بالانشین بیشتر از همه متوجه استقلال است.

رکورد ناخوشایند برای مجیدی و تیمش

از آخرین پیروزی آبی‌های تهرانی در لیگ بیست و یکم، پنج هفته می‌گذرد و آنها در این مدت نتیجه‌ای جز تساوی کسب نکرده‌اند. رکوردی ناخوشایند در دوری از برد که تا به حال استقلالی‌ها تجربه‌اش نکرده بودند. این رکورد وقتی برای هواداران استقلال غیرقابل تحمل‌تر می‌شود که نتایج این تیم گویای بیگانه بودن مهاجمانش با گل زدن است. 5 تساوی متوالی برای شاگردان مجیدی در حالی رقم خورده که آنها در این بازه فقط دو مرتبه موفق به گشودن دروازه حریفان خود شده‌اند.

پنالتی‌های گمشده

علاوه بر گل نزن بودن مهاجمان استقلال، یکی دیگر از بارزترین مولفه‌های مشترک مصاف‌های این تیم که ناکامی آنها را رقم زده، در سوت های داوران نهفته است. به اذعان کارشناسان داوری تقریبا در هر بازی استقلال یک پنالتی برای این تیم گرفته نشده است.

رصد واکنش هواداران آبی به این موضوع نشان می‌دهد آنها ضعف فنی تیم خود را قبول دارند اما پنالتی نگرفتن داوران را نیز در عدم نتیجه گیری تیمشان دخیل می‌دانند. این موضوع وقتی جدی می‌شود که در شهرآورد تهران نیز دو پنالتی استقلالی‌ها سوخت و سرمربی این تیم را مجبور کرد در نشست خبری به نبودن VAR اعتراض کند. اعتراضی که همراهی هواداران در فضای مجازی را نیز به همراه داشت.

تصمیم بزرگ فرهاد برای تغییر در ترکیب

فوتبالی‌ها اصطلاحی دارند که بر اساس آن تیم مدعی قهرمانی باید آنقدر خوب بازی کند که حتی اشتباهات داوری هم مانع بردش نشود. در بررسی این موضوع در خصوص استقلالی‌ها مشخص می‌شود که آنها در تمام تقابل‌هایی که طی هفته‌های چهارم تا هشتم با حریفان خود داشته‌اند در مالکیت توپ و خلق موقعیت بهتر در زمین ظاهر شده‌اند اما زدن تیر خلاص پازل گمشده بازی‌شان است.

حالا فرهاد مجیدی که تیمش از 8 بازی 14 امتیاز گرفته و تا به اینجای کار 10 امتیاز از دست داده به فکر جبران نتایج قبلی است.

در همین راستا برخی منابع خبری نوشته‌اند در بازی روز پنجشنبه‌ی استقلال مقابل پیکان احتمالا شاهد تغییراتی در ترکیب این تیم باشیم. در این خصوص گفته شده بعید نیست کوین یامگا و رودی ژستد برای اولین مرتبه نیمکت نشینی را تجربه کنند. البته ترکیب استقلال همیشه روز قبل از بازی مشخص شده و گاها تا یک ساعت قبل از سوت شروع نیز تغییر می‌کند. لذا باید منتظر ماند و دید آیا تا آن موقع فرهاد مجیدی روی این تصمیم بزرگ خود خواهد ایستاد یا خیر.

گزارش از هادی شاه‌مرادی

کد خبر: 1121107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =