مجلس پیگیر معیشت کشاورزان اصفهانی / آب برای کشت پاییزه رهاسازی می‌شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلساتی که در نهاد ریاست جمهوری برای رسیدگی به معیشت کشاورزان اصفهانی صورت گرفته است، گفت: مبالغی مطرح شده تا در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

عباس مقتدایی‌ خوراسگانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران درباره طرح ساماندهی زاینده رود، اظهار کرد: در هفته‌های گذشته جلسات مختلفی در اصفهان و تهران برگزار شده است. در این جلسات وزیر نیرو و همه معاونان مربوطه حضور داشتند و توافقاتی بین کشاورزان و وزارت نیرو انجام گرفت.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: قرار شد که استاندار اصفهان، مدیریت این مساله را به عهده بگیرد و تلاش کند تا مطالبه کشاورزان که در راس آن رهاسازی آب رودخانه زاینده رود است؛ پیگیری و به انجام برسد.

وی با اشاره به اینکه برای کشت پاییزه کشاورزان هم جلساتی در تهران انجام گرفته است، گفت: ما همچنان در حال پیگیری و رایزنی هستیم که در اولین فرصتی که امکان کشت پاییزه برای کشاورزان وجود داشته باشد؛ رهاسازی آب انجام گیرد. البته این موضوع ابعاد مختلف فنی دارد که قرار شد با مدیریت استاندار اصفهان، توافقات و مراودات لازم با کشاورزان و مدیریت منابع آب و جهاد کشاورزی انجام گیرد.

مقتدایی با اشاره به اینکه مشکل اصلی، کمبود آب ذخیره شده در پشت سد است، بیان کرد: در واقع اکنون موضوع تامین آب شرب در ماه‌های آینده نیز مطرح است که باید مورد توجه قرار بگیرد. امیدوارم پیش‌بینی‌های هواشناسی درست باشد و پس از بارندگی‌های قابل‌توجه و صرفه جویی مردم، با تصمیمات مفید بتوانیم آب مورد نیاز کشاورزی به ویژه کشاورزی در مناطق شرقی و غربی را که کشت آن‌ها گندم است تامین کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان درباره رسیدگی به وضعیت معیشیتی کشاورزان، عنوان کرد: مبالغی مطرح شده تا در اختیار کشاورزان قرار بگیرد و برای این کار در روزهای گذشته از طریق دفتر ریاست‌جمهوری پیگیری‌هایی را انجام دادیم. امیدوار هستیم این پیگیری‌ها به سرعت به نتایج لازم برسد. البته از سوی مدیریت استان نیز تلاش‌هایی در حال انجام است تا بتوانیم بخشی از پرداخت‌ها را انجام دهیم تا حداقل بخشی از نیاز کشاورزان تامین شود.

انتهای پیام/

خبرنگار: سعیده سعیدی

کد خبر: 1121889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      0 0
      مگه فقط کشاورزان اصفهان مشکل دارند . اکثر کشاورزان کم و بیش مشکل دارند . هر کی صدایش را بلند کنه.از دیگران محق ترنیست . لطفا مجلس و دولت نگاه ملی داشته باشند. اصفهانی هاهمه جا نفوذ دارند . ...