افزایش اختیار استانداران در عزل و نصب مدیران استانی

استاندار پیشین تهران معتقد است: استاندار نماینده عالی دولت است و وقتی می‌تواند تصمیمات لازم را اتخاذ کند که اختیارات داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ محمدحسین مقیمی با اشاره به ضرورت افزایش اختیارات استانداران، گفت: باید ببینیم چند درصد از بودجه عمرانی کشور در اختیار استان است که در شورای برنامه ریز و توسعه استان راجع به آن تصمیم گیری می‌کند و چقدر از بودجه کشور در اختیار دستگاه‌های اجرایی ملی است که وزارتخانه‌ها در تهران و سازمان برنامه و بودجه راجع به آن تصمیم گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه بودجه کار را تعیین و تکلیف می‌کند، افزود: تفویض اختیارات نه اینکه اثرگذار نباشد اما تاثیرش درباره همین درصد از بودجه‌ای است که در اختیار استان قرار می‌گیرد. آن بودجه‌ای که به استان‌ها می‌دهند در لایحه بودجه تعیین تکلیف شده است.

استاندار پیشین تهران گفت: وقتی تخصیص‌ها در بودجه کلی کشور انجام می‌شود دیگر اختیاری برای مدیران استانی باقی نمی‌ماند لذا قبل از بحث افزایش اختیارات باید منابعی را که در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد، افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: استاندار به‌عنوان نماینده عالی دولت محسوب می‌شود؛ لذا وقتی استاندار می‌تواند در مسئولیت‌های اجرایی خود هماهنگی لازم را ایجاد و تصمیمات اتخاذی را به نتیجه برساند که اختیارات لازم را داشته باشد.

استاندار پیشین تهران بیان کرد: مهمترین اختیاری که باید در اختیار استانداران قرار بگیرد اینکه مصوباتی را در شورای برنامه ریزی و دیگر شوراهایی که استاندار در راس آن قرار دارد و در چارچوب قانون تصمیم گیری می‌شود، به اجرا در بیاید.

مقیمی عنوان کرد: همچنین استانداران در انتخاب مدیران، تشویق مدیران فعال و برخورد با مدیرانی که فعالیت لازم را ندارند حداکثر اختیار را داشته باشند و دستگاه‌هایی که مسئولیتی در اجرا ندارند در انتخاب مدیران مداخله نکنند و اگر لازم است نظر مشورتی به استاندار بدهند.

وی گفت: یک مدیر با تجربه، کاردان و کاربلد قادر است کارها را پیش ببرد، کشورهایی که امروز پیشرفت کردند و شرایطی که ماداشتیم را پشت سر گذاشته‌اند، کشورهایی هستند که به نیروی انسانی و مدیران خود بها داده و برایشان ارزش قائل شده‌اند، مدیریت در سال‌های اخیر در کشور لطمات زیادی دیده است.

منبع: میزان

کد خبر: 1122089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =