کندترین و پرسرعت‌ترین اینترنت‌های جهان را بشناسید / جایگاه ایران در رتبه بندی

میانگین سرعت دانلود موبایل در ماه گذشته در جهان 29.06 مگابیت برثانیه و میانگین سرعت آپلود 8.53 مگابیت برثانیه با تأخیر 29 میلی ثانیه بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  وبسایت Speedtest که بزرگترین شاخص شناسایی سرعت اینترنت در جهان به حساب می‌آید، به تازگی لیستی از کندترین و پرسرعت ترین اینترنت جهان در ماه نوامبر 2021 منتشر کرده است.

مانند ماه گذشته Speedtest در دو فرمت گزارش خود را ارائه کرده که یکی شامل میانگین سرعت در هر کشور و جهان شده و دیگر متوسط سرعت دانلودی است که بیشترین شباهت را به تجربه کاربران دارد. با اضافه شدن فرمت دوم، دو ماه دیگر یعنی 15 فوریه، گزارش‌دهی به شیوه اولیه برچیده می‌شود، چراکه اسپیدتست معتقد است این اعداد به واقعیت نزدیک‌تر هستند.

میانگین سرعت دانلود موبایل در ماه گذشته در جهان 29.06 مگابیت برثانیه و میانگین سرعت آپلود 8.53 مگابیت برثانیه با تأخیر 29 میلی ثانیه بوده است. در بخش اینترنت ثابت میانگین سرعت دانلود 58.00 مگابیت بر ثانیه و آپلود 24.27 مگابایت بر ثانیه بوده و تأخیر 10 میلی ثانیه ثبت شده است.

مانند ماه گذشته امارات متحده عربی باز هم پرسرعت‌ترین اینترنت همراه را برای کاربران خود ارائه می‌کند. میانگین سرعت دانلود در این کشور 136.42 مگابیت برثانیه است. پس از امارات، نروژ، کره جنوبی، قطر، چین، هلند، عربستان سعودی، قبرس، بلغارستان و کویت در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در بخش اینترنت ثابت هم سنگاپور کماکان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت در این کشور 184.65 مگابیت بر ثانیه به ثبت رسیده. شیلی، تایلند، هنگ کنگ، دانمارک، چین، موناکو، ایالات متحده، اسپانیا و رومانی در رتبه‌های بعدی این رده‌بندی قرار دارند.

پرسرعت ترین اینترنت جهان در نوامبر 2021

کندترین اینترنت موبایلی جهان با سرعت 5.24 مگابیت بر ثانیه به افغانستان تعلق دارد. فلسطین، ونزوئلا، تاجیکستان، غنا، سودان، ساحل عاج، بلاروس، بنگلادش، هائیتی و تانزانیا پس از آن رتبه‌های بالاتر را به خود اختصاص داده‌اند.

در بخش اینترنت ثابت باز هم کشور افغانستان کندترین اینترنت را به مردمش ارائه می‌کند. میانگین سرعت دانلود در این کشور 1.67 مگابیت بر ثانیه است. کوبا، ترکمنستان، یمن، سوریه، اتیوپی، نیجر، سودان، گینه، سوزایلند و زامبیا پس از آن در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

جایگاه ایران در رتبه‌بندی ماه نوامبر

میانگین سرعت دانلود اینترنت همراه ایران در ماه گذشته 25.19 مگابیت بر ثانیه (معادل 3.15 مگابایت بر ثانیه) است. با این سرعت ایران با سه پله صعود در رتبه 70 از 138 کشور جهان قرار گرفته است.

در بخش اینترنت ثابت میانگین سرعت دانلود ایران 9.85 مگابیت بر ثانیه (معادل 1.23 مگابایت بر ثانیه) بوده و با این سرعت از میان 181 کشور جهان، با یک پله صعود نسبت به ماه قبل در رتبه 142 قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1122247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =