هکر قلابی اینستاگرام دستگیر شد

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری اینستاگرام شهروندان خبر داد و گفت مجرم با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود از مردم اخاذی می‌کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اظهار کرد: در پی مراجعه چندین نفر از شهروندان به پلیس فتای پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری‌شان در شبکه اجتماعی اینستاگرام موضوع به‌صورت ویژه در دست بررسی قرار گرفت.

شبکه‌های مدعی تقلب کنکور در ۳ استان دستگیر شدند

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: شکات در اظهارات خود عنوان داشتند شخص یا اشخاصی ناشناس اینستاگرام آنها را هک کرده است و پس از دقایقی از طریق همان اکانت با اعلام اینکه "این اکانت توسط یک هکر از دسترس خارج شده است و جهت بازگردانی صفحه باید مبلغ پانصد میلیون ریال پرداخت کنید" از ما اخاذی کرده است.

 معظمی گودرزی با اشاره به لزوم فعال‌سازی تأیید رمز دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ مشخص شد شکات این پرونده درخصوص تعمیرات نرم‌افزاری به یک موبایل‌فروشی در تهران مراجعه کرده‌اند و بلافاصله چندروز بعد از آن حساب کاربری آنها در اینستاگرام از دسترسشان خارج شده است.

این مقام پلیس با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد مجرم هکر نبوده و در پوشش تعمیرکار موبایل دست به این اقدام زده است، بیان داشت: با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا فردی که با تهدید و دسترسی غیرمجاز اقدام به اخاذی از شهروندان می‌کرد شناسایی و پس از تشریفات قضایی در همان فروشگاه موبایل دستگیر و به پلیس فتای پایتخت منتقل گردید و با مشاهده ادله دیجیتال جمع‌آوری‌شده توسط پلیس به جرم خود معترف شد و اظهار داشت در مدت یک ماه از بیش از 24 نفر از شهروندان مبلغی حدود ده میلیارد ریال اخاذی کرده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به‌آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا طی تماس با مرکز فوریتهای سایبری با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1188751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =