نتایج آزمون داوطلبان شبهه‌دار کنکور تا هفته آینده اعلام می‌شود

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: نتایج آزمون مجدد تعداد ۵۵۹ داوطلب دارای شبهه کنکور ۱۴۰۰ بعد از اتمام بررسی ها از سوی هیات بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون‌ها تا هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آزمون مجدد سراسری جمعه ۱۲ آذرماه برای داوطلبانی برگزار شد که بر اساس نظر هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری رای برگزاری مجدد آزمون برای آنها صادر شده بود. تعداد ۸۵۱ داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۰ به دلیل شبهه در نتایج آزمون خود باید در آزمون مجدد شرکت می‌کردند که از این تعداد ۵۹۹ نفر در جلسه ۱۲ آذرماه حاضر شدند.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است: بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری مصوب ۶ مهرماه ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و آئین نامه اجرایی آن مصوب ۸ مرداد ۱۳۸۵ هیات وزیران، آزمون مجدد از متقاضیان دارای شبهه در نتیجه آزمون، حسب مصوبه هیات بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های سراسری که از لحاظ حقوقی مستقل از سازمان سنجش آموزش کشور است برگزار شده است.

این آزمون در ۱۲ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار شد و نتیجه آزمون مجدد حسب بند د ماده ۳۱ آئین نامه اجرایی توسط سازمان سنجش آموزش کشور در بازه زمانی مقرر استخراج و جهت بررسی و تصمیم‌گیری، تحویل هیات بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های سراسری شده است.

تا زمان تایید و تصویب هیات بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های سراسری، دبیرخانه هیات بدوی مجاز به اعلام نتایج آزمون مجدد نیست.

هیات بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های سراسری در جلسات خود تمامی موارد را در یک فرآیند شبه قضایی یک به یک مورد بررسی قرار داده و بعد از اتمام بررسی‌ها، نتایج کلی را جهت اعلام به متقاضیان شرکت کننده در آزمون، در اختیار دبیرخانه هیات بدوی قرار خواهد داد. لذا دبیرخانه هیات بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های سراسری تا هفته آینده نتایج آزمون مجدد را به صورت موردی به اطلاع داوطلبان این آزمون خواهد رساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =