چین و روسیه جایگاه خلیج فارس در شانگهای را می‌دانند / رشد ۳ برابری ارتباطات تجاری با همسایگان در پنج ماه گذشته

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شانگهای با ظرفیت تبادل ۸۰ درصد انرژی دنیا با ایران به خلیج فارس متصل می‌شود و چین و روسیه این را خوب می‌دانند.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره به رشد سه برابری ارتباطات تجاری با همسایگان طی پنج ماه گذشته اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برای اعضای شانگهای بسیار اهمیت دارد و قلب شانگهای به حساب می‌آید و طبیعتاً چین و روسیه اینها را می‌دانند برای همین همراهی خوبی دارند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه چین و روسیه به عنوان اعضای مذاکرات براساس منافع خود عمل می‌کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری با ظرفیت‌های فراوان است و اکنون این ظرفیت‌ها در شانگهای قرار گرفته است.

عباس زاده تأکید کرد: شانگهای با ظرفیت تبادل ۸۰ درصد انرژی دنیا با جمهوری اسلامی ایران به خلیج فارس متصل می‌شود و چین و روسیه این را خوب می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به روسیه بی‌ارتباط با این همکاری‌ها و توسعه آن در آینده نبود، خاطرنشان کرد: ایران دنبال تنظیم تفاهم‌نامه‌های راهبردی با روسیه از نوع تفاهم با چینی هاست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: دنبال ارتقای روابط با کشورهای تعیین کننده منطقه هستیم. این روابط می‌تواند در سطوح راهبردی با طرف‌های مقابل صورت گیرد به شرط اینکه حسن نیت و جدیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه چین و روسیه به عنوان دو شریک راهبردی در مذاکرات وین هم همراهی خوبی با مذاکره کنندگان ما دارند، تأکید کرد: هرچند در بعضی موارد تفاوت دیدگاه نیز با این دو کشور داریم، اما همکاری این دو کشور در مذاکرات احیای برجام به هیچ وجه قابل قیاس با دوره‌ مذاکرات برجام نیست.

کد خبر: 1127191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =