نتایج تحقیق و تفحص از سازمان سنجش در صحن مجلس قرائت می‌شود/ بازنگری قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هم‌اکنون تحقیق و تفحص از سازمان سنجش در مرحله آخر قرار دارد و نتایج این تحقیقات در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از این سازمان اظهار کرد: شورای اسلامی حق دارد از تمامی دستگاه‌ها تحقیق و تفحص داشته باشد. مجلس یک دستگاه نظارتی محسوب شده و سازمان سنجش آموزش کشور حق تحقیق و تفحص را به رسمیت می‌شناسد و به این امر کمک می‌کند.

وی ادامه داد: حدود ۶ ماه است که تیم تحقیق و تفحص در سازمان مستقر هستند. در حال حاضر ماموریت این تیم رو به اتمام است و ما همکاری خوبی با آن ها داریم. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: زمانی که یک دستگاه در مجلس شورای اسلامی در مورد تحقیق و تفحص قرار می‌گیرد، تمام امورات آن دستگاه کنترل می‌شود. این اقدام بسیار پسندیده است، زیرا مشکلات یک دستگاه از این طریق شناسایی می شود و می‌توان برای حل آن اقدام کرد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون تحقیق و تفحص از سازمان سنجش در مرحله آخر قرار دارد. این سازمان تمامی اطلاعاتی که تیم مورد نظر درخواست کرده، در اختیارشان قرار داده است، خوشبختانه تعامل خوبی بین سازمان سنجش و این تیم برقرار شده است. انشاالله نتایج تحقیقات در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

پورعباس درباره اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری اظهار کرد: این قانون باید مورد بازنگری قرار گیرد. سنجش و مجلس شورای اسلامی در زمینه بازنگری این قانون با یکدیگر به تفاهم رسیدند. مقرر شد سازمان سنجش پیشنهاد اولیه در زمینه بازنگری این قانون را به مجلس ارائه دهد تا به عنوان طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1127729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =