استفاده از نام سازمان سنجش برای کلاهبرداری از داوطلبان کنکور

سازمان سنجش آموزش کشور از موسسه‌ای که به نام «سنجش» با اطلاعات شخصی داوطلبان برای آنها پیامک ارسال می‌کرد و برای دریافت سوالات مشابه و انتخاب رشته خواستار یک میلیون تومان شده بود، شکایت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدحسین حاجیلو قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از طرح شکایت و پیگیری تخلف برخی مؤسسات در فریب داوطلبان آزمون‌ها خبر داد و گفت: همانگونه که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است برخی مؤسسات سودجو با استفاده از عنوان «سنجش» به جمع‌آوری اطلاعات داوطلبان یا دریافت وجه پرداخته‌اند که داوطلبان باید در مواجهه با این مؤسسات هوشیار باشند.

بیشتر بخوانید:

هشدار مجدد سازمان در مورد کلاهبرداری از داوطلبان آزمون فرهنگیان

رئیس شورای حفاظت آزمون‌های سراسری با اشاره به ارسال پیامک و تبلیغات گسترده در فضای مجازی برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات داوطلبان توسط موسسه‌ای با عنوان «بنیاد سنجش»، گفت: این موسسه با طرح ادعاهایی نظیر انتخاب رشته، فروش نمونه سؤالات آزمون‌ها و دفترچه سؤالات شبیه سازی شده و ارسال جزوات برای داوطلبان آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان اقدام به جمع‌آوری اطلاعات داوطلبان و دریافت وجه می‌کند که تخلف است و موضوع با طرح شکایت سازمان سنجش آموزش کشور در محاکم قضایی توسط پلیس فتا در حال پیگیری است ضمن اینکه در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش نیز مکاتباتی انجام شده است.

حاجیلو در مورد مؤسساتی که از عنوان «سنجش» در نام، نشان و نشانی سایت خود استفاده می‌کنند، گفت: اینگونه مؤسسات حق سوء استفاده از این عنوان و نسبت دادن خود به سازمان سنجش آموزش کشور را ندارند و در صورتی که به سرعت نسبت به اصلاح این عناوین اقدام نکنند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: اطلاعات لازم برای شرکت در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان که برای نخستین بار در سال 1403 برگزار می‌شود در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است و مراحل بعدی فرایند پذیرش در دانشگاه‌ها مانند انتخاب رشته صرفاً از طریق اطلاعیه‌های این سازمان و منحصراً در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام خواهد شد.

براساس این گزارش، طی روزهای اخیر پیامکی به شماره داوطلبان کنکور فرهنگیان سازمان سنجش آموزش کشور با مشخصات شخصی آنها ارسال شده است که در آن موسسه «بنیاد سنجش» تاکید کرده که برای انتخاب رشته و دریافت دفترچه سوالات مشابه به پنل اختصاصی خود مراجعه و سوالات مشابه کنکور را دریافت کنند. این موسسه از داوطلبان درخواست یک میلیون تومان کرده است.

منبع: فارس

پایان پیام/

کد خبر: 1216152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =