فرار صدها داعشی از زندان غویران در الحسکه

برخی منابع عربی از فرار صدها داعشی از زندان «غویران» در شهر الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه و نفوذ آن‌ها به ترکیه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، المرصد السوری (دیدبان حقوق بشر در سوریه) وابسته به معارضان اعلام کرد که صدها داعشی پس از عملیات زندان «غویران» در الحسکه، فرار کرده‌اند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، المرصد به نقل از برخی منابع نوشت که داعشی‌های فراری توانسته‌اند وارد ترکیه شوند و تعدادی از آن‌ها نیز به مناطق تحت سیطره افراد مسلح وابسته به ترکیه در داخل سوریه نفوذ کرده‌اند و تعدادی دیگر نیز همچنان در مناطق تحت سیطره «قوات سوریا الدیمقراطیة» (قسد) حضور دارند.

هنوز ترکیه به این خبر واکنشی نشان نداده است. داعش ژانویه گذشته به بهانه آزادسازی تعدادی از فرماندهان و عناصر این گروه تروریستی به زندان مذکور حمله کرد و درگیری بین آن‌ها و عناصر قسد به وقوع پیوست و این درگیری‌ها به مدت ۱۰ روز ادامه داشت.

دیدبان حقوق بشر سوریه پیشتر اعلام کرده بود که در این حمله ۳۳۵ نفر اعم از ۲۴۶ داعشی، ۷۹ عضو قسد و هفت غیرنظامی کشته شدند. حدود ۳۵۰۰ داعشی در این زندان که بزرگ‌ترین زندان داعشی‌ها در جهان است، نگه‌داری می‌شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =