پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست دبیران استانی دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نهضت علمی و فرهنگی انتظار و تمدن نوین اسلامی را باید در دانشگاه آزاد اسلامی پایه‌گذاری کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست دبیران استانی دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: از آنجا که به فرموده مقام معظم رهبری، «دانشگاه‌ها باید خواستگاه مهدویت باشند»، دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر در این امر پیشقدم بوده و تبیین موضوع مهدویت را به عنوان یک رسالت، پیش رو خواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران دبیرخانه‌های استانی مهدویت تاکید کرد: در مبحث مهدویت، آفتی که وجود دارد این است که نحله‌های فکری مختلفی در این عرصه بروز کرده و ترس از گرفتاری در این نحله‌ها، عاملی بازدارنده برای ورود و پرداختن به این مبحث در دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تهدیدات موجود در حوزه مهدویت و مظلوم واقع شدن این موضوع در مجامع اسلامی تاکید کرد: برخی از فرق فکری و فرقه‌های عقیدتی، مهدویت را به خودشان منتسب کرده‌اند، در صورتی که مهدویت و انقلاب اسلامی دو موضوع در هم تنیده‌اند و اساساً انقلاب اسلامی بدون نگاه به مهدویت قابل تفسیر نیست.

 طهرانچی اظهار کرد: امروزه بحث جهانی شدن در عرصه بین‌الملل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با غنای فکری و فرهنگی و وجود پشتوانه‌های علمی و فلسفی قدرتمندی که در تاریخ ایرانی اسلامی وجود دارد، احساس می‌کنیم که حق مطلب در این خصوص توسط مراکز علمی و دانشگاه‌های ما ادا نشده است.

وی نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در موضوعات علمی و تربیتی را یادآور شد و افزود: در مقاطعی که قرار است خط فکری و اعتقادی ما و فرهنگ ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی اثرگذار باشد، با تقابل خصمانه و اقدام ضدفرهنگ دشمنان روبرو می‌شویم و در اینجاست که نقش دانشگاه‌ها در فرهنگ‌سازی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی جلوه می‌کند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: با نگاهی به گذشته می‌بینیم که اقدامات فرهنگ ساز ما در عرصه‌های مختلف شبیه پویش پرچم، رویداد حماسه تا حماسه و پویش حاج قاسم، با تحریم فرهنگی و حذف ما از شبکه‌های اجتماعی روبرو می‌شود، زیرا از اسلام و تمدن نوین اسلامی احساس خطر می‌کنند و بر این اعتقادند که فرهنگ انسان‌ساز اسلام، بر دنیای آنان لطمه وارد می‌کند.

 طهرانچی توجه ویژه دست‌اندرکاران امور فرهنگی در دانشگاه‌ها به فضای مجازی و ابزارهای تبلیغاتی را حائز اهمیت شمرد و گفت: از صورت گرایی صرف در امور فرهنگی و در فضای مجازی بپرهیزید و به دنبال فرهنگ‌سازی در سطح گسترده باشید تا احساس اعتلابخشی فرهنگ مهدوی توسط دانشگاه‌ها در نقاط مختلف در میان مردم تقویت یابد.

وی با اشاره به خصوصیات مومن انقلابی تاکید کرد: در عصر حاضر، کسی می‌تواند خود را مومن واقعی و منتظر امام حی بخواند که بتواند در جریان انتظارات انقلاب اسلامی و در راستای انتظار موعود تلاش کند و نقش خود در عرصه تمدن نوین اسلامی را بیابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تمرکز بر موضوعات خاص مهدوی در هر سال توسط دانشگاه آزاد اسلامی را خواستار شد و ادامه داد: مهدویت و تمدن نوین اسلامی، خانواده و جامعه مهدوی و همچنین دانشگاه منتظر از جمله مباحث مهمی است که در دانشگاه آزاد اسلامی مورد تأکید ویژه است و امیدوارم که بتوانیم در این دانشگاه، نهضت علمی و فرهنگی انتظار و تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =