ورود ۲۰۰ هزار تن برنج به کشور برای تأمین بازار شب عید

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای تأمین نیاز شب عید مردم، ۲۰۰ هزار تن برنج تا ۲ هفته آینده وارد کشور می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد جواد عسکری با اشاره به افزایش قیمت برنج و تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در شب عید اظهار داشت: ما تقریباً ۳.۲ میلیون تن برنج در طی یکسال نیاز داریم.

وی با اشاره به خشکسالی های حادث شده در کشور بیان داشت: این در حالی است که تولید داخل ما ۲.۲ میلیون تن است و بین ۸۰۰ الی یک میلیون تن برنج به کشور وارد می کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما در بحث تولید داخلی برنج امسال با خشکسالی مواجه بودیم و این مسئله روی تولید برنج در داخل تاثیر گذاشت.

وی با اشاره به واردات برنج به کشور تاکید کرد: در حال حاضر قیمت برنج یک قیمت نامتعادلی داشته و باعث نگرانی مردم شده است لذا افزایش قیمت ۶۰ الی ۷۰ هزار تومانی برنج به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و باید این مشکل به سرعت حل شود .

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی بیان داشت: ما به صراحت تاکید داشتیم که دولت محترم موضوع ۲۰۰ هزار تن واردات برنج را مدنظر قرار دهد لذا قرار بر این شد که این ۲۰۰ هزار تن برنج به سرعت به کشور وارد شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: در طی دو الی سه روز گذشته و طی بازدیدی که از بنادر کشور به ویژه بندر شهید رجایی داشتم، مشاهده کردم که حدود ۱۳۰ هزار تن برنج در حال تخلیه و وارد شدن به کشور است.

وی تاکید کرد : پیش‌بینی ما این است که انشاالله این ۲۰۰ هزار تن برنج تا ۲ هفته آینده وارد کشور شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به تأمین کالاهای اساسی در شب عید مردم بیان داشت: در این زمینه هم تلاش کردیم تا دولت محترم در بحث شب عید مردم هر آنچه اقلامی که مورد نیاز مردم است را تأمین کند.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال در بحث تامین پرتقال و سیب شب عید ما در کمیسیون جلسات متعددی داشتیم و با متولیان امر در این زمینه مذاکراتی انجام دادیم.

این نماینده مجلس بیان داشت: ما در این جلسه تاکید داشتیم که ۵۰ هزار تن پرتقال شب عید خریداری شود، هم از نوع تامسون هم از نوع والنسیا.

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد : همچنین در رابطه با تامین سیب تاکید داشتیم که به میزان ۵۰ هزار تن هم ذخیره در این بخش مدنظر قرار گیرد که در حال حاضر ذخیره این میوه‌ها انجام شده است، بنابراین ما برای شب عید در بحث میوه مشکلی نخواهیم داشت ولی در رابطه با سایر اقلام همانند روغن و برنج و محصولات دیگر مکاتباتی با مسئولین داشتیم و تلاش کردیم که انشاءالله ظرف ۲۰ روز آینده ذخیره این کالاها هم صورت گیرد تا در شب عید مشکلی نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری بازار

کد خبر: 1129203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =