فرانسه/ جاذبه‌های شهر دیژون

دیژون از جمله شهرهای تاریخی در کشور فرانسه محسوب می شود، که در سال ۲۰۱۵ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، این شهر از جمله شهرهای تاریخی در کشور فرانسه محسوب می شود، که در سال ۲۰۱۵ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. با توجه به اینکه کشور فرانسه یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در دنیا است، هر ساله تورهای گردشگری زیادی به این کشور و شهرهای مختلف آن برگزار می شود. اغلب هزینه های این تورها بالا است. اما یکی از شهرهای گران قیمت در این کشور برای سفر شهر پاریس است. 

بیشتر بخوانید:

کانادا را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر بوشرویل

شهر دیژون یکی از شهرهای توریستی کمتر شناخته شده در فرانسه است. شهری که به دلیل وجود مرغوب ترین خردل ها و سس هایش در دنیا شهرت یافته، و مورد توجه علاقه مندان می باشد. این شهر در رشد تجارت نیز پیشرفت های زیادی داشته است، که به دلیل وجود همان مرغوب ترین خردل ها است. شاید یکی از تجربه های جذاب در این شهر گشت و گزار در فروشگاه ها و بوتیک های مختلف شهر باشد.

فرانسه/ جاذبه‌های شهر دیژون

طبیعت دیژون

در سفر به این شهر می توانید تجربه های جدید و جذابی را کسب کنید. جالب است بدانید، که این شهر پایتخت دوبله قررون وسطی محسوب می شود. این شهر با معماری های کلاسیک خود می تواند توجه علاقه مندان زیادی را جلب کند. یکی از جذابیت های تاریخی در این شهرها کاخ های اشرافی با معماری های دیدنی می باشند. وجود چنین معماری هایی تحسین برانگیز و جالب توجه هستند. در این مقاله نیز با دیدنی های بیشتری از شهر دیژون آشنا می شوید. از دیگر دیدنی های فرانسه می توان به مکان های دیدنی کن فرانسه نیز اشاره کرد.

 شرایط آب و هوایی دیژون:

این شهر از شرایط آب و هوایی خاصی برخوردار است. در بیشتر فصل های سال آب و هوای گرم و معتدلی در این مناطق حاکم می باشد. شما این امکان را دارید، تا در فصل های مختلفی به این مناطق سفر کنید. در فصل تابستان این شهر هوایی نسبتا ابری دارد، چشم اندازهای تابستانی در چنین هوایی می تواند لذت بخش باشد. اگر قصد دارید فصل زمستان را برای سفر انتخاب کنید، باید بدانید که در این فصل نیز می توانید آسمانی ابری با ابرهای پنبه ای آن را مشاهده نمایید.

فرانسه/ جاذبه‌های شهر دیژون

مکان های زیبای دیژون

زمستان ها در این مناطق اغلب دارای آب و هوای سردی می باشد. این شهر از جذابیت های محسوسی برای گردشگران برخوردار است، و می تواند علاقه مندان زیادی ار نقاط مختلف دنیا به خود جذب کند. چشم اندازهای دیژون در فصل های مختلفی از سال دارای زیبایی است. شما علاقه مندان می توانید در فصل زمستان و تابستان به این منطقه سفر کنید.

کاخ دوک ها دیژون:

یکی از جاذبه های دیدنی در این شهر کاخ دوک ها است. این کاخ در یکی از مراکز تاریخی شهر واقع شده است، که از سوی بازدیدکنندگان به شدت مورد توجه قرار می گیرد. این کاخ در قرن ۱۷ به وسیله یک معمار ورسای بازسازی شد. در این بنا می توانید نمونه بارزی از معماری نئوکلاسیک را مشاهده نمایید. این کاخ و موزه آن می تواند نمونه ای جذاب از معماری های آن دوران باشد. موزه های هنری و نمایشگاه ها از جذابیت های این کاخ محسوب می شوند.

منطقه تاریخی دیژون

در این مجموعه هنری می توانید جمعی از آثار ارزشمند را مشاهده نمایید. شاهکارهای هنری که متلق به دوران رنسانسی ایتالیا، روئوس، تاتیان و … می باشد در این بنا نگهداری می شود. هر یک از این مجموعه اثار هنری ارزش خاص و ویژه خود را دارند. همانطور که بیان شد، این بنا دارای بخش های مختلفی است. موزه ها که شامل موزه های هنری هستند، و اتاق های نگهبانی، سالن پذیرش و … از بخش های مختلف در این بنا می باشند. این شهر از مکان های دیدنی فرانسه برای گردشگران می باشد.

فرانسه/ جاذبه‌های شهر دیژون

کلیسای نوتردام دیژون:

از دیگر دیدنی های دیژون می توان به این کلیسا اشاره کرد. این کلیسا در سال ۱۲۳۰ ساخته شده است. بر بالای این بنا برج ساعت می بینید. برج ساعت در این کلیسا یکی از مهم ترین نمادهای آن به شمار می آید. شنیده شدن صدای ناقوس بخشی از جذابیت های این کلیسا برای تماشاچی ها می باشد. در این عبادتگاه نمادهای دیگری همچون جغد وجود دارد. هر یک از این نمادها روایتگر چیزی هستند.

باغ گیاه شناسی دیژون:

این باغ از جاذبه های طبیعی با چشم اندازهای ویژه در این شهر است. این باغ در یکی از مناطق مدرن شهر واقع شده است. این باغ دارای زیبایی های زیادی برای گردشگران می باشد. زمین های این باغ بسیار وسیع است. آرامشی که در این باغ وجود دارد، شما را غرق خود می کند. در این مجموعه می توانید ۳۵۰۰ گونه گیاهی را مشاهده کنید.ت زیبای دیژون

صومعه چامپول دیژون:

این صومعه در یکی از مراکز تاریخی قرار دارد، و در قرن ۱۹ به یک بیمارستان تبدیل شده است. این صومعه در سال ۱۳۸۳ توسط فردی با نام دوک فیلیپ تاسیس شده است. این بنا دارای ستون های تزئینی زیبایی است.

شهر دیژون یکی از دیدنی های فرانسه است. این شهر از جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار می باشد. شما در این مقاله با یکی دیگر از شهرهای جذاب در این کشور آشنا شدید. این شهر از سوی گردشگران کمی شناخته شده است. به همین دلیل می تواند یکی از جاذبه های بکر برای گردشگران باشد، و مورد توجه علاقه مندان زیادی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =