آزمون علوم پایه و پیش‌کارورزی به تعویق نمی‌افتد/ برگزاری آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی در تیرماه ۱۴۰۱

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور گفت: آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، پیش کارورزی و جامع داروسازی به تعویق نمی‌افتد و حتماً در تاریخ‌ ۱۲ و ۱۳ اسفند ماه برگزار خواهد شد. 

محمد مهدی نوروز شمسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به برگزاری ‌های آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، پیش کارورزی و جامع داروسازی اظهار کرد:  آزمون پیش کارورزی ساعت ۸.۳۰ صبح پنج شنبه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ و آزمون علوم پایه پزشکی ساعت ۱۴ بعدازظهر همان روز برگزار می‌شود. همچنین آزمون جامع داروسازی(۱۸۰ واحدی) صبح  ساعت ۸.۳۰ جمعه مورخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ و آزمون علوم پایه دندانپزشکی ساعت ۱۴ بعدازظهر همان روز برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در زمینه احتمال به تعویق افتادن برگزاری این ۴ آزمون بیان کرد: این آزمون‌ها به تعویق نمی‌افتد و حتماً در تاریخ‌ ۱۲ و ۱۳ اسفند ماه برگزار خواهد شد. 

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور گفت: تغییر تاریخ برگزاری آزمون منجر به اختلال در برنامه‌های آموزشی داوطلبان می‌شود. با توجه به تعطیلات عید نوروز و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، امکان به تعویق افتادن این آزمون وجود ندارد. 

وی افزود: از طرفی داوطلبان آزمون علوم پایه پس از شرکت در آزمون باید وارد مرحله فیزیوپات شوند و داوطلبان آزمون پیش کارورزی نیز باید بعد از برگزاری آزمون مرحله اینترنی را بگذرانند. به همین دلیل نمی‌توان برگزاری آزمون ‌های علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، پیش کارورزی و جامع داروسازی را به تعویق انداخت.

نوروز شمسی درباره زمان توزیع کارت آزمون های فوق خاطرنشان کرد: کارت ورود به جلسه آزمون های علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی پیش کارورزی و جامع داروسازی دو تا سه روز پیش از تاریخ برگزاری آزمون ها توزیع خواهد شد. داوطلبان می‌توانند هم با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور و هم دانشگاه ها نسبت به دریافت کارت آزمون اقدام کنند.

برگزاری آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی در تیرماه ۱۴۰۱

 وی درباره زمان ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۴۰۱ وی اظهار کرد ثبت نام این آزمون از ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز می شود و تا ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ادامه دارد. 

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور خاطرنشان کرد:  آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) ۲و ۳ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می.شود. کارت ورود به جلسه این آزمون در هفته منتهی به روز آزمون توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =