دلالان در صنعت می‌تازند/ تولید ماکت اپرای وین در دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرعامل واحد فناور هنرپردازان منبت و پیکره شاهو با بیان اینکه ماکت اپرای وین جدیدترین سفارش برون مرزی به سفارش شهرداری اتریش به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر است، گفت: طرح توسعه این مجموعه تولیدی به تاخیر افتاد و به‌همین دلیل دست دلالان برای خرید تولیدات باز است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، برای رسیدن به کارگاه مورد نظر راهی روستایی چسبیده به ملایر شدم، بعد از پرسش و کمک گرفتن از گوگل مپ به مقصد رسیدم! یکی از واحدهای فناور سرای نوآوری مبل و منبت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر است.

حامد دهنوی، مدیرعامل واحد فناور هنرپردازان منبت و پیکره شاهو که در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر مستقر است، شرکتی که تولیدات اصلی آن احجام چوبی و پیکر تراشی است و تولید مبلمان منبت از دیگر تولیدات این شرکت است.

چهره دهنوی نشان دهنده خستگی‌ها و ناملایمتی‌هایی است که در رسیدن به این جایگاه کشیده است، سختی‌هایی که با وجود سن ۳۱ سالگی چهره مرد هنرمند ۴۰ ساله‌ نمایانگر است و درباره فعالیتش گفت: اشتغال‌زایی ۶  نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم و تولید سالیانه بیش از نیم میلیارد تومان احجام چوبی حاصل تلاش این واحد فناور  است.

دهنوی از نبود حامی مناسب که بتواند دلالان را از میان بردارد، اظهار کرد و افزود: ناملایمت‌های برخی مسئولان شهرستان ملایر در چند وقت اخیر باعث بروز دشواری‌ها شده است. سنگ اندازی‌هایی که باعث شد از اشتغال‌زایی بیش از ۱۲۰ زن سرپرست خانواده جلوگیری شود و طرح توسعه این مجموعه تولیدی به تاخیر افتاد و به‌همین دلیل دست دلالان برای خرید تولیدات باز است.

وی افزود: برای مثال به شکلی که یکی از کارهایی که از  ۳۰ میلیون تومان خریداری شده بود چند ماه قبل در یکی از حراجی‌های آلمان ۴۰ میلیارد تومان چکش خورده بود و به‌دلیل اینکه پای دلال در میان بود هیچ نام و نشانی از وی در این اثر ثبت نشده بود.

ماکت اپرای وین در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تولید می‌شود

مدیر عامل واحد فناور هنرپردازان منبت و پیکره شاهو  ادامه داد: ماکت اپرای وین جدیدترین سفارش برون مرزی این واحد فناور بود که به سفارش شهرداری اتریش در ابعاد ۹ متر مربع با استفاده از چوب تمام راش و صرف ۱۰ ماه زمان و با دقت تمام تهیه و تولید شده بود. اثری که با نگاه به آن متوجه رعایت تمامی جزئیات می‌شود.

وی افزود: اپرای وین، شاهکاری از قرن ۱۸ میلادی در کشور اتریش، بنایی که به دستور فرانس ژوسف پادشاه مجارستان و اتریش ساخته شد که رکورددار رخدادهای نادر همچون طولانی‌ترین تشویق ایستاده به مدت ۸۰ دقیقه، نگهداری از ۱۸۰ هزار دست لباس توسط  هزار کارمند، عدم تکرار اجرای  یک اثر در دو شب متوالی و ... باعث متمایز شدن این اپرا نسبت به سایر اپراهای جهان شده است.

دهنوی با اشاره به اینکه، کشوری که  مدعی مهد هنر جهان است برای ساخت ماکت بنای تاریخی به هنرمندان کشور دیگر مراجعه می‌کند، گفت: تاکنون سابقه نداشته که این‌گونه احجام چوبی برای کشورهای دیگر توسط ملایری‌ها تولید شود.

وی به دریافت دعوت‌نامه از طرف اتریش برای تدریس و اقامت در این کشور اشاره کرد و گفت: در صورتی که امکان اجرای طرح‌های توسعه مجموعه‌ به‌دلیل سنگ اندازی‌ها مهار نشود به‌رغم میل باطنی و نداشتن انگیزه برای رفتن به اتریش مهاجرت می‌کنم.

 دهنوی با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم از ماکت اپرای وین قبل از تحویل به صاحب سفارش توسط رئیس عالی دانشگاه رونمایی کنیم، گفت: با توجه به زمان کم دو هفته‌ای که برای تحویل این اثر امیدوارم با حمایت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر بتوان از ظرفیت تولید اینچنین اثرهای بین‌المللی آگاه کنیم تا در صورت امکان و حمایت هم باعث اشتغال‌زایی دانشجویان هم باعث درآمدزایی مناسب برای دانشگاه شده است.

انتهای پیام/

خبرنگار: محمد معصومی

کد خبر: 1131638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =