نظام آموزشی کشور برای تربیت  افراد متخصص و کارآفرین نیاز به تغییر دارد

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تربیت فردی متخصص و کارآفرین هستیم، گفت: در این اقدام باید نظام آموزشی کشور را تغییر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حرکت  دانشگاه آزاد اسلامی به سمت دانشگاه کارآفرین و نسل سوم ایجاد شده تا دانشجویان بتوانند مهارت و تخصص فرا بگیرند. بر این اساس سرای نوآوری با هدف حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سمت دانشگاه کارآفرین و دانشگاه نسل سوم ایجاد شده تا دانشجویان بتوانند در کنار گذراندن واحدهای دانشگاهی در رشته مورد نظر مهارت و تخصص فرا بگیرند.

روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی  در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات و بسترسازی‌های لازم برای توسعه دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم گفت:  هدف تربیت فرد متخصص است که بتواند به واسطه مهارت برای خود کسب و کار ایجاد کند تا در پی ایجاد زمینه اشتغال از سوی هیچ فردی نباشد، بلکه فرد کارآفرین خودش به دنبال ایجاد اشتغال است.

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تربیت فردی متخصص و کارآفرین هستیم، افزود: در این اقدام باید نظام آموزشی  کشور را تغییر داد.  در حالی  که دانشجویان نظام آموزشی گذشته به شکل فرد محور تربیت شده تا برای دیگران کار کنند. هرچند در نظام آموزشی کنونی علاوه‌بر اینکه فرد دروس دانشگاهی را می‌آموزد مهارت‌های دیگر را هم  فرا می‌گیرد. البته آموزش کار گروهی، تیمی و  مبانی کسب و کار  نیز از دیگر اقدامات در شیوه تربیت دانشجویان مورد توجه قرار گرفته است.

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نقش صنعت در  پژوهش‌ها گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی پژوهش‌ها بر اساس طرح پایش و نیاز جامعه پژوهش انجام می‌شود تا بتوان به شکل کاربردی برای جامعه اقدامات لازم را انجام داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =