طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت چه زمانی تصویب می شود؟

کمتر از پانزده روز به پایان سال زمان داریم؛ مشخص نیست چطور نمایندگان مجلس می‌خواهند در این زمان کوتاه باقیمانده، پاسخگوی مطالبه‌گری طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و این انتظار باشند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  «پیمانکاران می‌مانند یا حذف می‌شوند»؛ این یک سوال بی‌جواب است، چالشی که نمی‌دانیم آخر به کجا می‌انجامد. «آمدند و نور روشنی بر قلب ما تاباندند و ما را امیدوار کردند اما این نور کم کمک، پایین گرفته و به سمت خاموشی می‌رود»؛ کارگران پیمانکاری عسلویه و کنگان، روزهای آخر سال را با انتظار می‌گذرانند و می‌گویند آن شور و شوق اولیه‌ی نمایندگان مجلس برای تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، گویا ته کشیده است... . 

بیشتر بخوانید: کارگران همچنان منتظر آمدن طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مجلس

انتظاری به درازای چندین ماه

شهریور ماه بود که طرح نمایندگان مجلس برای حذف پیمانکاران و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادیِ شاغل در تمام نهادهای دولتی، عمومی، نیمه دولتی و خصولتیِ کشور در کمیسیون اجتماعی با اکثریت قاطع آرا به تصویب رسید و نمایندگان وعده دادند این طرح «به زودی» راهی صحن علنی خواهد شد. حتی گفتند در ظرف یک هفته، ۵۰ امضا جمع می‌کنند و طرح را برای تصویب به صحن می‌آورند اما پس از این وعده‌ها، زمان به نفعِ «حامیان پیمانکاران» و لابی‌های آن‌ها در بدنه‌ی دولت سپری شد؛ یک هفته گذشته، یک ماه گذشت، یک فصل کامل از سال گذشت اما بازهم طرح به صحن نیامد؛ هرچند در دو حرکت جداگانه، بیش از صد نماینده مجلس شورا پای تسریع در تصویب طرح ساماندهی را امضا کردند؛ یکی امضا پای دوفوریت طرح برای آمدن به صحن، به همت اعضای کمیسیون اجتماعی و دیگری امضا پای یک بیانیه به ابتکار مهندس سنگدوینی (نماینده مردم آق قلا و گرگان در مجلس). بیش از صد نماینده حاضر در مجلس، پای هر کدام از این متن‌ها را امضا گذاشتند اما بازهم طرح ساماندهی برای تصویب نهایی به صحن مجلس نیامد.

بعد از چند ماه انتظار، در زمستان گفتند «لایحه‌ی بودجه در اولویت است و تا کار لایحه به اتمام نرسد، طرح دیگری قرار نیست به موازات آن در دست بررسی قرار بگیرد»؛ این استدلال را بخش عمده‌ای از جامعه‌ی هدف طرح نپذیرفتند به خصوص وقتی که دیدند طرح‌های دیگری از جمله طرح صیانت از کاربران فضای مجازی، در زمان بررسی لایحه‌ی بودجه و به موازات آن به صحن آمد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ حالا هم خبر آمده بعد از خاتمه‌ی نهایی بررسی بودجه، در روزهای پایانی اسفندماه، بازهم طرح ساماندهی اولین طرحی نیست که در دستور کار صحن قرار دارد؛ طرح‌هایی مانند طرح شفافیت، رده‌های جلوترِ صف را اشغال کرده‌اند. همه‌ی این ترتیب‌های بی‌تناسب، جامعه‌ی هدف گسترده و میلیونیِ طرح ساماندهی را ناراضی و ناامید کرده است؛ هرچند رامین اناری (نماینده کارگران قراردادی و شرکتی سراسر کشور) که در ماه‌های گذشته با جدیت، پیگیرِ تصویب طرح و رایزنی با نمایندگان مجلس بوده، در این رابطه به ایلنا می‌گوید:

«من با نمایندگان مجلس بارها تماس گرفته‌ام؛ آن‌ها امیدواری می‌دهند و با قاطعیت می‌گویند طرح حتماً به تصویب می‌رسد؛ قاطبه‌ی نمایندگان مجلس، موافق تصویب طرح هستند؛ ما انتظار داشتیم کلیات طرح قبل از پایان سال جاری به تصویب برسد و عیدی خوبی به کارگران سراسر کشور بدهند؛ اما گویا به دلیل حجم بالای کاری و ترافیک سنگین صحن، این خواسته برآورده نشد. با این حال، بررسی این طرح حتماً اولین برنامه‌ی صحن علنی در سال نو خواهد بود و به محض بازگشایی مجلس در سال ۱۴۰۱، این طرح به صحن خواهد آمد؛ ما با جدیت پیگیر هستیم و پویش چندین هزار نفریِ مطالبه‌گری تصویب طرح، پویشی است به گستردگیِ تمام ایران. هزاران نفر در انتظار تصویب این طرح هستند؛ مساله‌ی تصویب طرح برای کارگران شرکتی و پیمانکاری، مساله‌ی پراهمیتی است، به اهمیتِ مرگ و زندگی!»

زمان آمدن طرح به مجلس، نامشخص است / بازهم تاکید بر لزوم تصویب

نمایندگان مجلس این روزها با دلیل شلوغ بودن برنامه و بررسی لایحه بودجه، به سوالات ما در ارتباط با طرح ساماندهی و زمان تصویب آن، پاسخ چندانی ندادند؛ یک نماینده عضو کمیسیون اجتماعی در این رابطه به سرعت گفت: طرح حتماً تصویب می‌شود؛ کارگران نگران نباشند.

رمضانعلی سنگدوینی (نماینده آق قلا و گرگان) نیز در این رابطه به ایلنا گفت: همه تلاش‌مان، تصویب این طرح با فوریت بالاست؛ در این زمینه، امضا هم جمع کرده‌ایم که در بررسی و تصویب این طرح، تسریع شود؛ جامعه‌ی هدف مطمئن باشند که با جدیت دنبال این هدف هستیم.

او تاکید کرد: تنها راه برقراری عدالت و رفع تبعیض مزدی، حذف پیمانکاران و واسطه‌ها و تبدیل وضعیت تمام نیروهای دولت است؛ هر اقدامی جز این، معنای عدالت نمی‌دهد و بازهم تبعیض پابرجا می‌ماند.

اما علیرغم پیگیری‌های بسیار زیاد، متوجه نشدیم دقیقاً چه تاریخی این طرح قرار است به صحن علنی مجلس بیاید؛ نمایندگان می‌گویند «بعد از اتمام بررسی لایحه بودجه» اما به احتمال بسیار زیاد، آمدن به صحن قبل از پایان سال، منتفی است؛ اما آیا بررسی طرح ساماندهی، اولین برنامه مجلس شورا در سال آینده خواهد بود؟

این طرح و تصویب آن به شدت برای کارگران شرکتی و قراردادی نهادهای دولتی به خصوص کارگران متخصص پیمانکاری اهمیت دارد؛ تا جایی که در تمام پادکست‌ها یا برنامه‌های لایوِ اعضای کارگر شورایعالی کار و نمایندگان مزدی، هر زمان اسم دستمزد یا شورایعالی کار می‌آید، کارگران پیمانکاری به سرعت پیام می‌گذارند: # حذف پیمانکاران!

کارگران مدام می‌پرسند، طرح ساماندهی چه شد، چه زمانی مصوب می‌شود. تصویب این طرح و حذف پیمانکاران، امروز مهم‌ترین مطالبه‌ی جمعی کارگران ایران است؛ حتی می‌توان گفت به اندازه‌ی افزایش دستمزد سالانه یا حتی بیشتر، اهمیت دارد؛ اگر به وعده‌ها عمل نکنند و پیمانکاران باقی بمانند، هیچ بهبودی در زندگی میلیون‌ها کارگر پیمانکاری کشور محقق نخواهد شد.

چرا قدمی برنمی‌دارید؟

حشمت‌الله سلیمانی (رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی) نگران این تاخیر طولانی است و از ناامیدی کارگران عسلویه و کنگان می‌گوید: «دغدغه‌ی اصلی نیروهای نفت، به خصوص پیمانکاری‌ها، تصویب طرح ساماندهی است. اینهمه چشم‌انتظاری، نیروهای زحمتکش پیمانکاری را مایوس کرده است. ما از نمایندگان انتظار داشتیم خیلی پیش از این به قضیه ورود کرده و حذف پیمانکاران را به مرحله‌ی اجرا برسانند. من یک سوال از نمایندگان مجلس و دولت دارم، آیا شعار شما رفع تبعیض و مبارزه با فساد نبوده است؟ اگر شعار شما این بود و اگر دغدغه‌ی شما این است، چرا اقدام نمی‌کنید؛ چرا این هفته را به هفته بعد و امسال را به سال بعد، واگذار می‌کنید؟»

نمایندگان مجلس، بارها در مصاحبه‌های تلویزیونی از اصطلاحِ «برده‌داری نوین» برای توصیف وضعیت شغلیِ «کارگران پیمانکاری و شرکتی» استفاده کرده‌اند؛ سلیمانی با اشاره به این وعده‌ها و مصاحبه‌های پیاپی می‌گوید: این نمایندگان چه زمانی در جهت رفعِ این برده‌داری نوین قدم برمی‌دارند؟ طرح ساماندهی باید تا امروز تصویب می‌شد. رئیس جمهور نیز بارها تاکید کرده است که کار یکسان باید با حقوق یکسان همراه باشد؛ بارها گفتند که باید با بی‌عدالتی و فساد مبارزه شود؛ درحالی‌که عیان‌ترین و بارزترین نمود فساد، همین پیمانکارانی هستند که به سفره‌ی کارگران تعرض می‌کنند، حال اگر مجلس نمی‌خواهد یا نمی‌تواند، خود رئیس جمهور، لایحه‌ی فوری بدهد و قبل از پایان سال، کاری صورت بگیرد. هزاران نیروی شرکتی و پیمانکاری، به خصوص نیروهای جان ‌برکفِ پارس جنوبی که شبانه‌روزی برای تامین انرژی کشور فعالیت می‌کنند، هیچ عیدی دیگری نمی‌خواهند جز حذف پیمانکاران. لطفاً شب عید، دست‌های سودجو و استثمارگر را از سفره‌ی کارگران ببُرید.

سلیمانی تصریح می‌کند که یکی از مجاری اصلیِ حیف و میلِ بیت‌المال، همین پیمانکاران هستند: «مناقصه‌ای با کمترین هزینه برگزار می‌شود و خودی‌ها در آن شرکت می‌کنند و برنده می‌شوند؛ کار ثابت است، نیروها ثابت و همیشگی هستند، فقط یک شرکت می‌آید و این وسط قرار می‌گیرد، سودهای هنگفت از خزانه‌ی بیت‌المال به جیب می‌زند و حق و حقوق کارگران را زیر پا له می‌کند؛ اما واقعاً نمی‌دانیم منافع چه افراد یا گروه‌هایی در کار است که نمی‌خواهند به این حیف و میلِ ناجوانمردانه خاتمه بدهند؟!»

بازهم بی‌پاسخ!

کمتر از پانزده روز به پایان سال زمان داریم؛ مشخص نیست چطور نمایندگان مجلس می‌خواهند در این زمان کوتاه باقیمانده، پاسخگوی این مطالبه‌گری گسترده و این انتظار میلیونی باشند؛ بازهم تلاش می‌کنیم با نمایندگان مجلس در این رابطه صحبت کنیم و «زمان دقیق آمدن طرح به صحن علنی» را دریابیم؛ با وجود آنکه این روزها لایحه بودجه در اولویت است. یک نماینده می‌گوید تا پایان بررسی لایحه بودجه، مصاحبه نمی‌کند ولی وقتی می‌پرسیم طرح ساماندهی چه شد، به سرعت می‌گوید «تصویب می‌شود، انشالله تصویب می‌شود....».

انتهای پیام/ 

منبع: ایلنا 

کد خبر: 1132725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 55
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      21 0
      تبدیل وضعیت کارگران قبل از پایان سال پیگیری کنید
    • ناشناس IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      15 0
      تبدیل وضعیت کارگران قبل از پایان سال پیگیری کنید
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      7 48
      این کارگران که شعار میدن پیمانکاران حذف شوند اگر همین پیمانکاران نبودن که شما رو بکار بگیرند الان باید گدایی میکردین سرچهاراهها ما ایرانیا نمک نشانسیم التماس این شرکتها رو میکردین که بکارگیری بشید حالا شاخ همون شرکتها شدین پس بشینید تا براتون کاری بکنند چون میدونن بعد استخدام شاخ خود دولت میشید
      • احسان IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
        1 0
        نکنه یکی از پیمانکارای مفت خوری ؟
      • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
        3 0
        همین پیمانکاران با مال ما داماد شدن ببخشید
      • حسام IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
        2 0
        حتما خودت هم جزو اون پیمان کارانی هستید که خون کارگر های بد بختو تو شیشه کردید شما همون هایی هستید سی سال تو کار دولتی با بهترین حقوق و مزایا باز نشسته میشید باز دوباره با یه لابی گری هایی بر میگردین پیمان کار میشید سیر مونی ندارید که بعدشم اونی که روزی میده خداس نه پیمانکار فعلا که پیمانکار ها از جیب کارگرا میزنه خجالتم خو چیزیه
      • ابلیس IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
        2 0
        شما که ادعای خدایی میکنی از شکم زاییده شدی پدرت چه کاره بود وخودت چه کارها وگدایی ها نکردی آدم نوک بینی خودش هم ببینه بد نیست یه دنده عقب به گذشته خودت هم بکن که همه کارگران رو به چشم گدا نبینی گدایی کردی تجربه داری که اینجوری بلوف میای
      • وحید IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
        21 4
        اخه لامصب شما ب جز اینکه با هزار تا پارتی و کار بهت میدن مگه چیز دیگه ای هم هست من بهت قول میدم تورو چارتا گوسفندم بهت نمیدن وگرنه نمیومدی اینجا اینارو بگی برو ی شرکت خصوصی بزن تو لید کن ببینم هنرشو داری
      • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
        1 0
        که که خوری نکن پیمانکاران مثل زالوها خون کارگران را می مکند
      • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
        1 0
        مگه پیمانکار حق و حقوق کارگر رو میده که میگی سر چهار راه بودن ..خود دستگاه داره بیمه و حقوق میده ..پیمانکار این وسط فقط حق و حقوق نیرو رو بالا میکشه
      • مجتبی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
        1 0
        بی شک تو یکی خیلی بی تربیت و بی ادبی مرد مومن گدا تویی که از جیب این کارگران برمیداری میبری رو سفره خانه خودت مرتیکه ترکمه نادان
      • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
        2 0
        تو و امثال تو با لابی و پارتی اومدین حق گارگر رو می‌خورین بعد ۲ متر زبون داری میگی اگه پیمانکار نبود گدایی میکردن اگه رزق و روزی دست شماها بود که خیلی وقته جامعه کارگری کاسه گدایی دست می‌گرفتن، رزق و روزی دست خداوند هست منتها شما واسطه اید و نصف حق کارگر رو می‌خورید خدا شماها و مسئولینی که شما رو آوردن نعلت کنه
      • حامد IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
        0 0
        جنابعالی صد در صد پیمانکار هستی و در راس این مافیا و واسطه گران بی رحم وبی انصاف می باشی وگرنه دلسوزی نمیکردی برای این قشر حرام خور .....انشالله به زودی ریشه هر چی پیمانکار کنده میشه چونکه دستشون بدجوری رو شده بسه دیگه دزدی و حق خوری البته همه اینا توی زندگییا و خانواده های محترمشان ملموس می باشد....به امید قطع ید پیمانکاران
      • مهداد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
        0 0
        اخه چرا حرف چرند میزنی کجا دنیا لقمه را دور سر خودشون میچرخونند و بعد میزارند دهنشون ما تو یک دستگاه اجرایی دولتی کار میکنیم دولت به جای اینکه خودش مستقیم به ما حقوق بده تازه حقوق ما را میده شرکت تا تازه شرکت سهم خودش را از حقوق پرسنل بر داره و بعد مابقیش را بده به پرسنل مسخره بازی در آوردند رانت و رانت خواری از این واضح تر دزدی تو روز روشن
      • حسن IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
        0 0
        معلوم پیمانکار تشریف دارید وبه پول مفت عادت کردید
    • علیرضا IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      24 3
      درگشاینده خداست انشاءالله عدالت سراسر گسترده شود
    • علی IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      19 3
      ما مطمعنیم صددرصد که رییس جمهور عزیزمان به فکرما کارگرها هست سعی وتلاش اقای رییسی خیلی بیشتر از دولتهای قبلیست اقای رییسی مشکل مارو حل میکنه مطمعنم اقای رییسی دلسوز مردم هست
    • فرحناز خسروی IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      24 0
      لطفا حذف پیمانکاران بداد ما مظلومان شرکتی برسید تبعیض تا کی؟
    • عدالت IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      24 0
      یادتون هست جناب اقای رفسنجانی تو عرض یک ماه قانون گذاشت که همه باید شرکتی بشن . چرا سی روز نکشید ابلاغ هم شد . چون یه پول زیادی به جیبشون میرفت . اما الان از جیبشون میره
      • اشنا IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
        0 0
        سلام...‌‌ازنظر حقوقی فرقی نداره.اما امنیت شغلی بالایی داره
    • کوچ IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      1 0
      اون پیمانکار عوضی که این حرف ها رو داره میزنم باید بهش گفت که شما زالویی بیش نیستید که بر پایه رشوه خواری عده آیی در امور حقوقی شرکت ها شما جان گرفتید جان نیروهای زحمت کش رو در آوردید پیگیر برده داری بس است .در دولت جمهوری اسلامی ایران جایی برای نیروی انسانی نیست و نباید می‌بود این اشتباه باید پایان یابد
    • محمد IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      23 2
      پیمانکاریک فردمفت خور بیخاصیت است که مانندکنه ازدسترنج کارگر چپاول میکند
    • محمد IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      1 0
      پیمانکاریک فرد مفت خور بیخاصیت است که مانند کنه به جان دولت وملت افتاده وحقوق افرادزحمت کش راچپاول می کند
    • امیر IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      0 0
      سلام خواهشا به کار نیروهای شرکتی پیگیری کنید که درست بشه من ۲۴ ساله که نیروی شرکتی هستم اما هنوز کارم درست نشده خواهشا به فکر کارگران باشین
    • ایمان IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      0 0
      لطفا طرح ساماندهی را پیگیری کنید ودست پیما نکاران را از سفره نیروهای زحمتکش کوتاه کنید پیمانکار حذف کنیذ
    • سعید IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      0 0
      خواهش میکنیم ملتمسانه عاجزانه الان نزدیک ۱۰ سال در جزیره سیری فلات قاره دور از خانواده با این شرایط آب و هوایی سخت و طاقت فرسا کار میکنیم نیروی رسمی دست به هیچی نمیزنه این ما پیمانکاران هستیم که عمده ترین کارو میکنیم با همه خطراتی که وجود داره و دوستانی که در صنعت کار میکنن میدانند اما کم ترین حقوق اون هم با تاخیر به پیمانکاران میدهند و بیشترین حقوق هم به پرسنل رسمی چقدر تبعیض تا جایی که حتی داخل هواپیما هم این دوستان هستند که جلو میشینند چون بهشون برمیخوره که یه پیمانکار جلو بشینه شما دیگه با این مثال واقعی حساب کار دستت میاد
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      1 0
      یه روزی بود که پیمانکاری تصویب شد وخیلیا خوشحال شدن. الان قسمت شده که پیمانکاران حذف بشن. این یعنی عدالت. من رسمی دولت هستم. ولی اون کارگر پیمانکار بنده خدا کارش بامن چه فرقی میکنه که کمتر بگیره؟حتی بیشتراز منم کار میکنه. به امید خدا دست ابن پیمانکاران ازتو سفره این کارگرای زحمت کش حذف میشه و هممون یکسان میشیم. هرکی ام ناراحته ناراحت بمونه. کار خدایی هست هیشکی نمیتونه اعتراض کنه
    • فرخنده IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      1 0
      حامی ما مظلومان فقط رئیس جمهور دلسوز و محترم پاینده باد رئیسی
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      0 0
      بابا من بدبخت مثل پیمانی ها امتحان دادم. خیلی از شرکتی ها امتحان دادن ولی باید اسم مهندس رو یدک بکشیم و قرارداد کارگری امضا کنیم. واقعا نامردی شده تو حق شرکتی ها. مخصوصا اونایی که با آزمون وارد شدن.
    • رضا IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      سلام بله همین پیمانکاران بیمه کارگران و نریختن حقشونو خوردن الان یه کارگر بعد ۳۰ سال کار کردن که میخواد باز نشست بشه میبینه ۲ سال حق بیمه شو پیمانکار بی وژدان نریخته .پیمانکار تصویه حساب کرده رفته.بله دولت باید با همین طرح شاخ پیمانکاران بشکنه
    • سیدمحمد IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      من هم قراردادی هستم متاهل دارای دو فرزند ازمسولین دلسوز خواهش دارم فکری بحال این قشر بکنند باتشکر
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      کاش این نماینده ها هم مثل ما شرکتی وقرار دادی بودند که حال و روز ما رو بهتر درک میکردند
    • محمد IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      تنها باحذف پیمانکارها تبعیض ازبین میره.باید دستشون بریده شود.ان شاءالله
    • حسین IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      چطور یه نفر توی یه اتاق با یه عملکرد حتی زحمات بیشتری میکشد ولی حقوق نصف مزایا نصف بن خرید ندارد عیدی ندارد سنوات ندارد تازه از همه مهمتر اصلا امنیت شغلی ندارد متاسفم برای شما پیمانکار بخاطر سود شخصی خودت داری یه عده کارگر بی سرپناه را له میکنی اگر این مجلس حق کارگرا را از شما پیمانکارا را گرفت که گرفت خیلی هم عالی اگ نگرفت ما دیگه برا پیمانکار کار نمیکنیم حاضریم بریم بز بچرونیم گشنگی سرچهار راه بمیریم ولی برای پیمانکار کار نمیکنیم. نمایندگان مجلس خواش میکنم نذارید چهارتا لابی گر اسم و جایگاه مجلس را کوچک کنند اگر طرف پیمانکاران را گرفتید به دید ما شما هم ی پیمانکار هستید وسلام علیکم ورحمه الله
    • محمد IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      بیش ازدو دهه این پیمانکاران با حقوق این کارگران زحمتکش به نوایی رسیده اند حال نوبت و حق این کارگران است که به آقایی وسروری برسند دیگر وقت برده داری نوین به پایان رسیده با همت و بزرگواری این دولت جدید
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      انشالله حذف بشن و عین اینا که ایثارگری دارن همه تبدیل وضعیت بشن دوازده سال سابقه کار دارم مدرک لیسانس چرا شرکتی بمونم حق ما نیست رسمی بشیم گناه ما چیه پیمانکاری بمونیم حق حقوق ما راحت بخورن الان عید نیرو رسمی حق حقوق کامل ما پیمانکاری ن عیدی ن حقوق کلا معلوم نیست اما پیمانکار حذف بشه همه رسمی بشن حق حقوق کامل پرداخت میشه کلا پیمانکاری یچیز مفت یا پیمانکار گزاشتن واسه خوردن کلا زمان جناب آیت الله رفسانجانی پیمانکاران رو کار آمدن زمان انتخابات آقای روحانی قرار شد اگه رای بیارن پیمانکاری حذف بشه اما حرف بود انشالله ریاست جمهوری محترم آقای ریسی کمک به حذف اینا میکنن و کمک به جامعه کارگری امنیت شغلی ما میکنن
    • ناشناس IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      اگر دولت می‌خواهد فساد اداری جمع شود تنها راه آن حذف بله حذف پیمانکاران است و با تصویب حذف پیمانکاران بودجه قابل توجهی به صندوق دولت برمی‌گردد که به نفع کشور است.انشاالله تصویب میشود
    • علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      عمرا اگه تصویب بشه،
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      خیلی مسخره هست ..ما راننده استیجاری و شرکتی دانشگاه علوم پزشکی هستیم ..۱۵ ساله ..عیدی و مرخصی نداریم..ماشین از خودمون...حقوق کم...بعد من نمیدونم این مسخره بازی ها و قانون های مسخره چیه ...حقوق و اضافه کار رو خود دستگاه پرداخت میکنه ..بعد این وسط یه پیمانکار مفت خور نشسته هیچ کاری نمیکنه نفری ۶۰۰ تومن از حقوق ما رو میزنه به جیب ..خنده داره
    • مهدی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      زورشون فقط بما کارگرمیرسه ضعیف کش هستن وقتی واسه ایثارگران تصویب شد یعنی نمیخان واسه ماکاری کنن وگرنه میگفتن واسه همه ساماندهی میشه نیازی نبوداونارو جدا تصویب کنن
    • مرتضی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      من آن دنیا از این پیمانکاران مفت خور نمیگذرم هرچی از ما بردن حرامشون بشه هم حرام آنها هم کسی که این شرکتهای زالو صفت را اورد
    • ناشناس IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      پیمانکار یعنی دلال مفت خور
    • علی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      پیمانکار باید پیمانکار کار باشد طرح های عمرانی و غیرمستمر نه پیمانکار نیرو انسانی فقط واسطه پرداخت مزد این روش پرداخت مزد هزاران سال است که در روی این کره خاکی منسوخ شده است واین زیبنده نظام اسلامی نیست. نمایندگان انقلابی و شجاع ما زحمت شما را هرگز فراموش نمی کنیم
    • حسین IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      این اقایون ظاهرا خبر ندارن پیمانکار بیچاره باید حقوق و هزینه های رو چند ماه از خودش پرداخت کنه ؛اونم با این تورم ارزش سرمایه اش هم از بین بره ؛خواهشا انقد سیاه نمایی نکنید
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      شرکت خصوصی یعنی دزد دزد بی رحم سرگردنه
    • محمد IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      بزک نمیر..بهار میاد خربزه با پیاز میاد
    • فرزاد جوانمرد AU ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      از مسئولین نظام و بخصوص نمایندگان مجلس درخواست دارم هر چه سریعتر تا پایان امسال موضوع ساماندهی نیروهای شرکتی را تصویب کنند
    • سیدجوادموسوی IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      یه فکری به حال ما کارگران بخش دولتی بکنن که ده درصد حقوق واسه ما اضافه شده.
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      اگر میخواستند تبدیل وضعیت کنن.تا حالا باید انجام میشد اکثر مدیران شرکتها دولتی خصوصی کارخانجات پیمانکار هستن بانفوذی.که دارن.نمیگذارن.طرخ اجرا بشه.از.این.مجلس.ابی‌گرم‌.نمیشه.
    • علی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      آبی ازاین مسولین برای مردم وکارگران گرم نمیشه فقط وعده‌های پوچ .بیچاره کارگران که به شماها امید بستن
    • حامد IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      سلام حاظرم دو سال بدون حقوق کار کنم ولی تبدیل وضعیت بشمو حقوقمو از دولت بگیرم نه پیمانکار همین یه هفته پیش با همکارم که تو یه اتاق کار میکنیم وام صد ملیونی بدون بهره ده ساله دادن ولی برا من که پیمانکاری بودم نگرفت تا کی بی عدالتی خداااا
    • بانو IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      1 0
      سلام شما رو به خدا قسم اگر مسئولی این پیامارو میخونه و کاری ازش برای تصویب طرح استخدام شرکتی ها برمیاد دریغ نکنه. شوهر من شرکتیه یه بچه داریم با ماهی۴۳۰۰حقوق خدا میدونه چی میکشیم همکار رسمی با شرایط شوهرم بالای۱۰میلیون حقوق میگیرن. تازه بیشتر کارها رو هم این انجام میده چون مدام بهش میگن تو شرکتی هستی!خدا لعنت کنه باعث و بانیش رو آخه این انصافه؟ والله ما هم آدم هستیم هزینه داریم. اگر انجام بدین دعای خیر یک کشور پشت شماست اگر که نه نفرین این همه آدم تا ابد بر سر شما و عزیزانتون هست و خیر نخواهید دید
    • ارمین IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      0 0
      من تعجب میکنم.این حرف از طرف یه پیمانکار زده میشه.من خودم با 25سال سابقه کاری در شرکت نفت.و 10نفر در یک واحد هستیم.در یه سطح کار هستیم.الان فرد سابقه 5سال رسمی شدقبل از سال و دقیقآ حقوق ومزایا وی افزایش خوبی داشته..حال چه خیراز شرکت پیمانکاری دیده ایم...جز لیست بیمه را رد میکنن هیچ کاری تو واحد ما دراین سالها نکردن.فقط دلال سر خرمن شده اند و حق و عمرمان را نابود کردن..خدایا ما از شر پیمانکاران خلاص کن..
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 0
      سلام خواسته مردمی و میلیونی حذف پیمانکاران دولتی در تمام دستگاهها با هر گونه قراردادی در مشاغل و کارهای با جنبه مستمر می باشد.لطفا نمایندگان محترم مجلس را همراهی نمایید تا طرح تصویب شود از شورای نگهبان و کلیه مسئولان دلسوز نظام تقاضامندیم کشور را از فساد سیستمی که توسط پیمانکاران ایجاد شده نجات دهید و دل آقا امام زمان و مقام معظم رهبری و مردم را روشن نمایید
    • محمد IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 0
      فعلا که رییس جمهور ‌دارو دسته اش هم آب به آسیاب مفتخوران میریزن واین نتیجه به ذهن ها خطور میکند که همه یک کرباسید فقط شعار تو خالی میدید دوست در جیب فقیر ترین افرادی میکنید که بخاطر سیاستهای غلط شما هر روز فقیر تر می‌شوند شرم کنید بیرون گود نشسته اید ولی میگید لنگش کن جامعه کارگری صداها هزار شهید داده ولی تا الان شنیده اید یک شهید از جامعه پیمانکاری یترسید از روزی که طرح تصویب نشه من ۱۵ سال هست شرکتی هستم حتی نمیتونم یه وام بگیرم چون ضامن ندارم ولی اگر تبدیل بشم لااقل رو داریم به دوتا همکار بگیم بیا ضامنم بشو بترسید از خشم جامعه کارگری