راهبرد کشور در سیاست خارجی خنثی‌سازی تحریم‌هاست / همراهی مجلس با دولت در اجرای سیاست‌های دیپلماتیک

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: درصورتی که راهبردهای اقتصادی دولت با دیگر کشورها به مراحل نهایی و بستن قرارداد برسد، مجلس شورای اسلامی با آن همراهی می‌کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره به سیاست خنثی‌سازی تحریم‌ها اظهار کرد: سیاست خارجی متوازن همراستا با دیپلماسی هوشمند در دولت سیزدهم مورد تأکید قرار گرفت و سیاستهای دیپلماسی اقتصادی بر مدار دو سیاست همسایه محوری و اساساً شرق محوری استوار شد.

وی با بیان اینکه کشورهای شرقی همواره نگاه بهتری نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشته تا غرب افزود: کشورهای غربی به دلیل مخالفت ذاتی با آرمان‌های انقلاب اسلامی همواره سعی کردند در مجامع بین المللی با آرای خودشان ملت ایران را در تنگنا قرار دهند. اما چنین رفتارهایی در کشورهای شرقی مشاهده نشده است، بنابراین کشورهایی که نگاه مثبت به ایران دارند، ما نیز بر اساس مصالح و منافع با آنها ارتباط خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

بلاتکلیفی آمریکا و ناتوانی اروپا در وین

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ینکه حضور رئیس جمهور در تاجیکستان و ترکمنستان با هدف شرکت در اجلاس سران شانگهای و اکو و همکاری‌های دوجانبه اظهار کرد: ارتباط رئیس دولت با همتایان خارجی و میزبانی از مقام‌های عالی سیاسی و اقتصادی دیگر کشورها همگی می‌توانددر راستای سیاست تقویت دیپلماسی اقتصادی و خنثی سازی تحریم تعریف شود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: امیدواریم راهبردهای اقتصادی دولت با دیگر کشورها به مراحل نهایی و بستن قرارداد منجر شود و به مجلس شورای اسلامی بیاید تا ما هم بتوانیم با دولت همراهی کنیم. آنچه مسلم است دولت سیزدهم شروع خوبی داشته است و به آینده اقتصادی کشورخوشبین هستیم.

کد خبر: 1133444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =