بروکراسی اداری فعالیت‌های کارآفرینی را به تاخیر انداخته است

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان پادافزار با بیان اینکه بروکراسی اداری روند کارآفرینی را به تاخیر انداخته است، گفت: کارآفرینی و حمایت از طرح‌های نو در ایران از صد، نمره ۲۰ را اخذ کرده و نیازمند اقدامات فراوان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز رشد واحد تهران شمال با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خود شرکت‌های کارآفرینی زیرمجموع را برای رسیدن به اهداف مدنظر یاری کرده‌ است و برگزاری جلسات آموزشی افزایش آگاهی و بالا رفتن جایگاه علمی شرکت، برگزاری جلسه‌های مشاوره‌ای برای رفع مشکلات و موانع پیشروی شرکت و فراهم کردن شرایط حضور در نمایشگاه‌های مختلف و معرفی محصولات این شرکت به جامعه تنها بخشی از کمک‌های دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز رشد واحد تهران شمال بوده است.

امین موسوی، مدیر عامل شرکت دانش‌ بنیان پادافزار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه در ۱۲ سال اخیر در حوزه دانش بنیان به فعالیت می‌پردازد، گفت: تاکنون تعداد قابل توجهی از دستگاه‌های جوش برش بومی‌سازی شده است. در حالی که در  گذشته این دستگاه از طریق  وارد کشور می‌شد.

وی با بیان اینکه بدون هیچ پشتوانه‌ای به فعالیت می‌پردازیم، افزود: در ایران کارآفرینی و ساختن دستگاه‌ها با فناوری بالا های‌تک، صنایع بالادستی و پتروشیمی استفاده می‌شود. در این صنعت از دیگر صنایع مادر تخصصی دیگر استفاده شده و در ایران ساختن و بومی‌سازی این دستگاه‌ها دشوار است.در کشور ما آنطور که باید از صنایع پیشتیبانی، بومی‌سازی از صنایع، حمایت‌های قانونی و بیمه  انجام نمی‌شود.

از تولیدات در زمینه صنعت آنطور که باید حمایت نمی‌شود

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به کررات درباره حمایت از کارآفرینی و پارک‌های فناوری را مطرح کرده است، افزود: کارآفرینی را می‌توان توسعه داد، اما این مهم نیازمند اقدامات فراوان است. بجز محل‌ها و کشور به‌دلیل موقعیت‌های اقتصادی به سراغ محصولات برای کارآفرینی می‌رود که از لحاظ استراتژیک مناسب است. با توجه به شرایط کشور تولیدات برای صنعت آنطور که باید حمایت نمی‌شود. برای مثال  هنوز بعد از گذشت حدود ۱۰ سال درخواست وام  کمتر از نرخ مصوب تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پادافزار با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به جز ارائه محل کمک دیگری نکرده است، ادامه داد: از سال ۹۴ در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی  فعالیت کرده و  فقط یک محل با اجاره کمتر در اختیار قرار داده و  حمایت دیگری انجام نمی‌شود.

بازار مناسب برای کارآفرینان در اختیار نیست

وی با بیان اینکه برای شرکت‌های دانش‌بنیان حتی برای سال‌های زیان‌ده مالیات اخذ می‌شود، ادامه داد: اقدامات برای کارآفرینی انجام شده است، اما در این باره زمانی حمایت خاصی انجام نمی‌شود. دانشگاه  آزاد اسلامی به‌رغم تشکیل صندوق نوآوری تسهیلاتی ارائه نمی‌شود. کارآفرینی در ایران از جنگیدن سخت‌تر است. بازار مناسب و شرایط پولی مناسب در اختیار نیست و کرونا هم به این نارسایی افزوده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پادافزار با بیان اینکه باید صندوق نوآوری و معاونت ریاست جمهوری از کارآفرینان حمایت کند، گفت: در کشور ما به دلیل بروکراسی اداری زمان طولانی باید طی شود تا از اختراع‌های شاخص حمایت شود. حمایت‌های داخلی در حد صندوق نوآوری و ارائه وام به شرکت‌ها است و هیچ کار دیگری انجام نمی‌دهند و حمایت‌ها صندوق نوآوری به شرکت‌ها با شرایط خاص وام ارائه می‌دهد. هیچ حمایت دیگری در بازاریابی، تجاری‌سازی محصولات کوچک و استارتاپ‌ها انجام نمی‌شود. 

موسوی تاکید کرد: صنعت می‌تواند از فعالیت‌های استارتاپ‌ها ایده بگیرد، اما تمایلی نسبت به این مقوله نیست. در حالی که این مساله درباره سوخت کشور یکی از طرح‌های ارزشمند و کاربردی است که مورد کم توجهی قرار گرفته است. درضمن  بروکراسی  اداری کارآفرینی ما را به تاخیر انداخته است و  به باور بنده کارآفرینی و حمایت از طرح‌های نو در ایران از صد، نمره ۲۰ را اخذ می‌کند و نیازمند اقدامات فراوان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =