۲۰ درصد افزایش حقوق کارورزان اعمال نشد/ مجلس و استانداری تخصیص بودجه به دانشگاه را پیگیری کند

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اختصاص بودجه به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باید در سطوح بالاتر مانند نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و استانداری پیگیری شود. 

امیر رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مشکل کمبود خوابگاه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: ساختمان‌های خوابگاه دانشگاه بسیار قدیمی هستند و ضرورت دارد مورد بازسازی قرار گیرد. به عنوان مثال خوابگاه دخترانه میلاد به دلیل فرسودگی تاسیسات و لوله‌های آب‌گرم، مدتی تعطیل بود تا تعمیرات لازم صورت گیرد؛ تقریبا نیمی از ظرفیت خوابگاه هنگام این تعمیرات بلااستفاده باقی مانده بود و ۱۸۰ دانشجوی دکتر بدون خوابگاه مانده بودند.

وی ادامه داد: مقرر شده است تعمیرات خوابگاه میلاد تا پایان سال ۱۴۰۰ به پایان برسد. تنها تمهیدی که مسئولان برای تعمیر خوابگاه در نظر گرفتند، تخلیه نیمی از خوابگاه بود تا تعمیرات لازم انجام شود. پس از آن نیز باید نیمه دیگر خوابگاه تخلیه شود تا تعمیرات نیمه دوم انجام شود. 

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس آخرین دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، مقرر شده است کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود. دانشگاه در چنین شرایطی مجبور است نسبت به اجاره خوابگاه و ایجاد ظرفیت کافی برای اسکان دانشجویان خوابگاهی اقدام کند. در سال آینده قرار است یک ساختمان جدید به خوابگاه‌های دانشگاه با ظرفیت ۳۰۰ نفر افزوده شود. در این صورت مشکل کمبود خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برطرف خواهد شد.

رضایی بیان کرد: متاسفانه کیفیت خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در شان یک دانشگاه تیپ یک و بزرگ کشور نیست. بخشی از این مشکل را می‌توان به سوءمدیریت‌هایی که در گذشته وجود داشته نسبت داد، بخشی دیگر نیز به علت فرسوده شدن ساختمان خوابگاه ایجاد شده است. حل این مشکلات در گرو مسائل مالی است به دلیل نامناسب بودن وضعیت مالی دانشگاه، امکان فراهم کردن خوابگاه با کیفیت وجود ندارد.

وی درباره کیفیت غذای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: به دلیل مشکلات مالی دانشگاه، نیروی انسانی برای پخت و توزیع غذا کافی نیست؛ از طرفی فضای کافی برای پخت غذا نیز وجود ندارد. کیفیت غذایی  که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دانشجویان توزیع می‌کند، بسیار بهتر از کیفیت غذای دانشگاه اصفهان است؛ زیرا به علت مشکلات مالی امکان فراهم کردن بسیاری از موارد اولیه وجود ندارد. 

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره نحوه پرداخت کمک هزینه تحصیلی کارورزان پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اسفهان فقط یک بار در مهر ماه امسال نسبت به افزایش کمک هزینه اینترن‌ها اقدام کرد، این افزایش مطابق با افزایش سالیانه هیئت امنا دانشگاه بود اما هنوز ۲۰ درصد افزایش حقوق کارورزان بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها اعمال نشده است.

وی اضافه کرد: به علت مشکلات مالی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، امکان فراهم کردن بسیاری از امکانات در دانشگاه وجود ندارد. البته این مشکل کمبود بودجه تنها در دانشگاه ما وجود ندارد و تمامی دانشگاه‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. به دلیل تورم  در سال‌های اخیر، بودجه کمتری در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد. متاسفانه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شاهد سوء مدیریت بودیم.

این فعال صنفی و دانشجویی خاطرنشان کرد: مدیران و رئیس قبلی دانشگاه عملکرد ضعیفی داشتند و این موضوع به افزایش مشکلات دانشگاه دامن زد. اگر مدیران دلسوز در دوره قبلی در دانشگاه حضور داشتند و رئیس سابق نیز دانشجویان را در اولویت قرار می‌داد، شاهد مشکلات دانشگاه نبودیم. خوشبختانه رئیس و مدیران جدید ارتباط خوبی با دانشجویان دارند و به مشکلات آنان رسیدگی می‌کنند؛ اما گره برخی از این مشکلات تنها با بودجه باز می‌شود. اختصاص بودجه به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باید در سطوح بالاتر مانند نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و استانداری پیگیری شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1133968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =