شرکت‌های دانش‌بنیان به طور مستقیم ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کرده‌اند

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان به طور مستقیم ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کرده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی خیرالدین معاون نوآوری و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه چندین سال است که مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به مبحث تولید دارند، گفت: مسوولان نیز باید به تولید دانش‌بنیان اهمیت ویژه‌ای دهند زیرا با این نوع تولید، اقتصاد دانش‌بنیان که یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است ارتقا می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

رشد اقتصادی کشور نیازمند علم دانش‌بنیان است

بانک مرکزی از دانش‌بنیان‌ها حمایت قاطع خواهد داشت/ تأمین مالی زنجیره تولید ابزاری موفق برای رونق تولید

به گفته خیرالدین، دانش‌بنیان شدن شرایط خاصی دارد که طبق آیین نامه ارزیابی شرکت های دانش بنیان و به صورت نوپا، تولیدی، صنعتی، خدماتی و نرم و هویت ساز دسته بندی می شوند. ابتدا افرادی که دارای ایده هستند در مراکز نوآوری، استارت آپ ها و مراکز رشد وارد می شوند. ایده‌های فناورانه در سطح فناوری ۴ تبدیل به نمونه آزمایشگاهی می شوند که این بخش بیشتر در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی صورت می گیرد، سپس نمونه آزمایشگاهی باید به نمونه‌ واقعی تبدیل شود و در نهایت به نمونه نیمه صنعتی و تولید انبوه برسد.

 پارک های علم و فناوری بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی 

وی افزود: پارک های علم و فناوری بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و استقرار شرکت های دانش بنیان هستند.
خیرالدین با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در توسعه تولید دانش‌بنیان عنوان کرد: دانشگاهیان با داشتن نیروی انسانی نخبه، در ایجاد اشتغال و زایش و رویش واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان می‌توانند نقش بسیار موثری ایفا کنند، در حال حاضر در زیست بوم فناوری،  ۴۹ پارک علم و فناوری، ۲۲۴ مرکز رشد، حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد فناور و ۶۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور راه‌اندازی شده، که از این تعداد ۴۵۰۰ شرکت در حوزه تولیدی فعال هستند و ما باید تعداد این شرکت‌ها را افزایش دهیم.

به گفته وی، همچنین در بخش اشتغال‌زایی اساتید دانشگاه ها می‌توانند با رویکرد جدید آموزشی و مهارتی موثر باشند به طوریکه در حال حاضر ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند.

وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان حدود ۴۰۰ هزار شغل به طور مستقیم ایجاد کرده‌اند که برای توسعه این بخش نیز برنامه‌های متنوعی از جمله گرنت و دستیار فناوری را داریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1134600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =