آموزش واحدهای استان مرکزی از ۱۴ فروردین حضوری است

معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اراک اعلام کرد: بعد از تعطیلات نوروز، آموزش‌ها به صورت حضوری انجام می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، با شیوع ویروس کرونا از انتهای سال ١٣٩٨ و ایجاد محدودیت‌های ویژه، آموزش‌های حضوری در دانشگاه‌ها و مدارس جای خود را به آموزش مجازی در مراکز آموزش عالی کشور داده‌اند و پیک ششم این بیماری را نیز به تازگی پشت سر گذاشته‌ایم.

علی اسکندری معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، در مصاحبه با ایسکانیوز، از عزم جدی دانشگاه آزاد بر پیگیری آموزش بصورت حضوری گفت و خاطرنشان کرد: بعد از ایام تعطیلات نوروز در هر شرایطی از بیماری کرونا ، آموزش بصورت حضوری دنبال خواهد شد و زمینه‌های این مهم را نیز بخوبی در اراک تدارک دیده‌ایم.

اسکندری همچنین از مجازی ماندن بخشی از آموزش‌ها خبر داد و گفت: آموزش در آن دسته از دروسی که نحوه ارائه آنها در واحدهای دانشگاهی بصورت مجازی بوده مانند دروس عمومی همچنان بصورت مجازی و از طریق سامانه وادانا دنبال خواهد شد و هرگز آموزش بشیوه مجازی کاملا متوقف نخواهد شد.

وی با تکذیب ادعای انتفاع دانشگاه آزاد با ادامه آموزش مجازی، خاطرنشان کرد:از ابتدا هم تاکید سازمان مرکزی بر پیگیری آموزش بصورت حضوری بوده و از نظر مالی باتوجه به اینکه ساختار مالی دانشگاه آزاد بصورت مستقل و از شهریه خود دانشجویان و زیر ساختهاهم کاملا مهیا است هیچ تفاوتی برای این مجموعه ندارد و ما مجدانه میل به آموزش حضوری داریم که در طی روزهای گذشته بخشنامه لزوم از سرگیری آموزش حضوری نیز به واحدها ابلاغ شد.

اسکندری از آمادگی زیرساخت‌ها برای بازگشایی دانشگاه گفت و متذکر شد: باتوجه به اینکه در ایام امتحانات خوابگاه‌های دانشگاه آزاد برای استفاده دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی دایر بوده است هم‌اکنون مشکلی برای استفاده دانشجویان غیربومی نخواهد داشت ؛ ایرادات سلف هم برطرف شده و آماده بهره‌برداری بعد از ماه مبارک رمضان است.

معاونت آموزش دانشگاه آزاد اراک بیان اینکه سامانه یکپارچه امور دانشجویی فعلی گفت: برنامه‌ای برای تغییر سامانه آموزشیار در وهله کنونی نمیباشد و تا یک ماه آتی بخش‌های دیگری از جمله امور خوابگاه‌ها و رزرو غذا به آن اضافه خواهد شد اما چنانچه اگر این تغییرات به درازا هم کشیده شود سامانه قبلی همچنان موجود است و می‌توان جهت رزرو غذا و امور خوابگاه بکار گرفته شود.

اسکندری همچنین در پایان با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های واکسیناسیون کامل توسط دولت و اهمیت بالای آموزش حضوری بیان کرد: در هرشرایطی از وضعیت شیوع بیماری کرونا آموزش بصورت حضوری دنبال خواهد شد و تغییرات مقطعی رنگبندی‌ها دیگر به آسانی باعث اخلال در نظام آموزشی نخواهد شد.

خبرنگار: علیرضا مشیدی

انتهای پیام /

کد خبر: 1134725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      5 4
      دم شما گرم.لعنت به آموزش مجازی و امتحان مجازی.فقط حضورررری.دیگه بسه انقد مجازی پیش رفتین
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      1 0
      سلام، جان مادرتان تمام دروس را حضوری کنید.باتشکر
    • دانشجو IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      1 0
      یعنی چی اگه کرونا همه رو دگیر کنه🤣به حال کشتار دست جمعی ببره باید دانشگاه حضوری باشه اصلا باعقل جور در میاد😒