ظرفیت‌های ویژه وقف در تولیدات دانش‌بنیان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: ظرفیت وقف برای تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرینی در بخش های مختلف بسیار کاربردی و ویژه است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین روح اله سلیمانی فرد با اشاره به راهبرد سال جاری "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی" از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: توجه ویژه به تحقق شعار سال در اوقاف و امور خیریه اولویتی است که برای اجرایی شدن آن از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می‌شود.

وی اظهارداشت: وقف بستر اقتصادی ارزشمندی برای طرح های دانش بنیان مهیا می کند و اوقاف با همکاری دانشگاه ها و مراکز دانش بنیان استان تلاش دارد تا این مهم را به منصه ظهور برساند.

بیشتر بخوانید:

دانشگاه آزاد اسلامی کمیجان قالب صنعتی خودروسازان را تولید می‌کند

وی بیان کرد: این نهاد برای محقق شدن شعار سال همانند سال های گذشته اقدامات حمایتی از صنایع تبدیلی، کالاهای پزشکی، خدمات کشاورزی، دامداری و صنعت طیور دانش بنیان برای عدم وابستگی به خارج و جلوگیری از خروج ارز در دستور کار خود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: این اداره‌کل از طرح‌های دانش‌بنیان و اشتغال آفرین برای تولید سرمایه و کمک به محرومیت‌زدایی حمایت می‌کند که امیدواریم جوانان، نخبگان و مسوولان دارای طرح و ایده بر مبنای تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در قالب های مختلف از جمله فناوری، کشاورزی، پزشکی و گردشگری به  ادارات اوقاف مراجعه کنند.

سلیمانی فرد افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه برای رفع مشکلات راهبردی و اثرگذار بوده است و به یقین اقتصاد کشور مشکلاتی داشته که عوام و خواص آن را به خوبی احساس می کنند و چنانچه شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی به نسخه اجرایی برسد مشکلات اقتصادی مردم حل خواهد شد.

وی اظهارداشت: با تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی و تولید دانش بنیان به یقین امروز نقش نخبگان و  مسوولان کلیدی و ویژه است.

به گفته وی تولیدات کیفی و کمی دانش بنیان و علمی به افزایش اعتماد و تقویت روحیه ملی منجر خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: در جهان امروز که جنگ روانی و ذهنی اراده ها برای سرخوردگی نخبگان و مردم است در میدان عمل با تولید دانش بنیان باید نقش ویژه روانی و شناختی ایفا کنیم.

گفتنی است،  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند.

کد خبر: 1134767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =