شیطنت برخی مدارس برای تعطیل شدن آموزش حضوری دانش‌آموزان!

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش با انتقاد از رویکرد برخی مدارس در مواجهه با آموزش حضوری گفت: روز یکشنبه شاهد بودیم برخی مدارس به دانش‌آموزان گفتند از روزهای آینده می‌توانند به مدرسه نیایند و بازگشایی در روز نخست به دلیل حضور بازرسان بود!

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان ضمن انتقاد از رویه برخی مدارس در بازگشایی و ارائه آموزش حضوری اظهار کرد: متأسفانه دیروز، یکشنبه 14 فروردین 1401 همزمان با نخستین روز بازگشایی مدارس، شاهد بودیم برخی مدارس به دانش‌آموزان گفتند از روزهای آینده می‌توانند به مدرسه نیایند و بازگشایی در روز نخست به دلیل حضور بازرسان بود!

بیشتر بخوانید: توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس / افزایش مدت زمان تحصیلی به مصوبه مجلس نیاز دارد

وی افزود: در چنین وضعیتی عملاً بی‌قانونی و تخلف را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند و این موضوع درس عملی برخی  مدارس برای دانش‌آموزان بود.

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: با یک بام و دو هوا نمی‌توان آموزش حضوری را پیش برد؛ تمام مدارس ملزم به بازگشایی هستند اما درباره دانشگاه‌ها شنیده می‌شود که تصمیم‌گیری درباره ارائه آموزش حضوری بر عهده رئیس دانشگاه است و دانشگاه شریف اعلام کرده که فعلاً بازگشایی ندارد.

محمدیان خاطرنشان کرد: بنده معتقدم آموزش حضوری یک ضرورت است اما در شرایط فعلی افرادی که باید از آموزش حضوری حمایت کنند یعنی برخی از کادر مدارس، خودشان آماده و توجیه نیستند. از سوی دیگر با توجه به پیک سفرهای نوروزی و بازگشایی مدارس بلافاصله پس از پایان تعطیلات، خانواده‌ها نگران سلامت فرزندان خود هستند که نمی‌توان نسبت به این نگرانی‌ها بی‌تفاوت بود.

صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر الزام مدارس و دانشگاه‌ها بر ارائه آموزش حضوری متذکر شد: در ابلاغیه ششم فروردین ماه 1401 ستاد ملی مقابله با کرونا صراحتاً قید شده است، در صورت عدم اجرای مصوبه آموزش حضوری مدارس و دانشگاه‌ها با متخلفان برخورد خواهد شد، به جز وزارتخانه‌های متبوع، سازمان بازرسی و سازمان اداری و استخدامی (هیئت‌های رسیدگی...) می‌توانند به موضوع ورود کنند.

او گفته است: بازرسان آموزش و پرورش نحوه بازگشایی مدارس، ارائه آموزش حضوری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رصد خواهند کرد. هر مدرسه‌ای که در بازگشایی و ارائه آموزش حضوری اهمال کند طبق ضوابط و مقررات با آنها برخورد می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1135323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =