قیمت نفت خام در بازارهای جهانی افزایش یافت

ادامه تنش‌های سیاسی میان روسیه و اوکراین سرمایه گذاران را بیش از پیش نسبت به آینده بازار عرضه نگران کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ادامه تنش میان روسیه و اوکراین به ویژه افزایش تلفات غیرنظامیان و تصمیم کشورهای غربی برای افزایش فشار بر روسیه و تشدید تحریم‌های اقتصادی موجب شد امروز در معاملات بازارهای جهانی بهای نفت بیش از ۳ درصد افزایش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت نفت از قله ۱۴ ساله پایین آمد

بر این اساس، بهای نفت خام برنت دریای شمال امروز با ۳ درصد افزایش به ۱۰۷ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۴ درصد افزایش، ۱۰۳ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان روز گذشته گفت: ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و حامیانش باید عواقب رویدادهای بوچا و کشتار غیرنظامیان را پرداخت کنند.

او گفت که کشورهای غربی بر سر تحریم‌های بیشتر اقتصادی علیه مسکو همگی به نتیجه‌ای واحد رسیده اند و می‌دانند که تنها راه در حال حاضر گرفتار کردن مسکو در بحران‌های اقتصادی بی سابقه است.

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه نیز پیشنهاد داد تحریم نفت و زغال سنگ روسیه در دستور کار کشورهای غربی قرار گیرد ضمن اینکه تاکید کرد: فرانسه هیچ شکی ندارد که روسیه در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده است.

از زمان آغاز تنش‌های سیاسی و نظامی میان روسیه و اوکراین اعمال تحریم‌های مختلف اقتصادی علیه مسکو نگرانی‌ها در مورد آینده بازار انرژی به ویژه در اروپا را افزایش داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =