ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون مجازت اخلالگران در نظام اقتصادی کشور / تغییر سیاست ارزی در دارو مردم را نگران کرده است

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (دوشنبه 22 فروردین) مجلس شورای اسلامی  به ریاست محمد باقر قالیباف و با حضور 237 نماینده آغاز شد.

بیشتر بخوانید: بررسی افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی / اقدام مجلس در افزایش ۱۰ برابری حقوق سربازان

طبق اعلام هیات رئیسه مجلس دستور کارها جلسه یکصد و نود و دوم پارلمان به شرح ذیل است:

1. ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

2. ادامه رسیدگی به گزارش کمیوسین قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون مجازت اخلالگران در نظام اقتصادی کشور

3. گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه آیین نامه موسسه های به رسمیت شناخته شده در زمینه ارائه خدمات صدور گواهی نامه های قانونی و فنی و ایمنی دریایی الحاقی به کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا

4. گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد لایحه اصلاح تبصره یک بند ب ماده 52 قانون الحاق برخی موارد به قانون تنظیم بخشی  از مقررات مالی دولت

5. گزارش کمیسیون اصل 90م قانون اساسی در مورد روند پیگیری و تصویب افزایش ظرفیت رشته های پزشکی

6. گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران

7. گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد اتاق بازرگانی، صنایع و معادن  و کشاورزی اتاق ایران در 10 سال اخیر

8. تقاضای یک فوریت در مورد لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع که در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی

 تشکیل «وزارت راه» در دستور کار مجلس

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از دستورکار قرار گرفتن مجدد طرح تشکیل وزارت راه در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

محمد رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از دستورکار قرار گرفتن مجدد طرح تشکیل وزارت راه در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه عریض و طویلی است از این رو وزیر نمی تواند این وزارتخانه را با تمام گستردگی خود اداره کند و تمام کارهای عمرانی بر روی زمین می ماند و تاکنون وزارت راه و شهرسازی نتوانسته است اقدامات ساخت مسکن را به درستی پیش ببرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر دولت سیزدهم اجازه می داد سال گذشته و قبل از تشکیل دولت وزارت راه و شهرسازی تفکیک می شد اکنون به مشکل برنمی خوردیم، اما باز زمان زیادی سپری نشده است و امروز هم می توان این تفکیک را صورت داد.

رضایی کوچی تصریح کرد: از این رو دوباره بحث تشکیل وزارت راه در کمیسیون عمران مطرح شده است و قرار است طی چند هفته آینده این موضوع در صحن مجلس طرح شود.

 طرح صیانت به صورت عادی بررسی و در صحن به رای گذاشته می‌شود

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به رای نمایندگان به بازگشت طرح صیانت به صحن علنی و انحلال کمیسیون مشترک طبق اصل 85 قانون اساسی گفت: برهمین اساس طرح صیانت به صورت عادی بررسی و گزارش آن به رای گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به رأی نمایندگان مجلس به بازگشت طرح صیانت به صحن علنی اظهار داشت: بررسی طرح صیانت در صحن علنی مجلس دارای روند خاصی است که مانند بررسی طرح‌ها و لوایح است.

وی ادامه داد: بعد از تشکیل کمیسیون مشترک که با کمیسیون مشترک طبق اصل 85 قانون اساسی متفاوت است، بخش‌های مختلف طرح صیانت مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و بعد از آنکه متن اولیه مورد بررسی قرار گرفت، گزارش آن به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد و صحن فصل به فصل و ماده به ماده آن را بررسی خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: بعد از رأی امروز نمایندگان مجلس برای بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس، کمیسیون مشترکی که طبق اصل 85 قانون اساسی تشکیل شده بود منحل می‌شود و  کمیسیون مشترک دیگری با حضور نمایندگانی که از کمیسیون‌های تخصصی مجلس به این کمیسیون معرفی شده‌اند، تشکیل خواهد شد و درباره طرح صیانت به بحث و بررسی خواهد پرداخت.

سلیمی گفت: کمیسیون مشترکی که در آینده تشکیل خواهد شد مانند سایر کمیسیون‌ها وضعیت استانداردی خواهد داشت.

 تغییر سیاست ارزی در دارو مردم را نگران کرده است

نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه تغییر سیاست های ارزی در حوزه دارو مردم را نگران کرده است، بر ضرورت ورود جدی رئیس جمهور به این موضوع تاکید کرد.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز دوشنبه (22 فروردین) مجلس در تذکری شفاهی با انتقاد از اینکه تغییر سیاست های ارزی در حوزه دارو مردم را نگران کرده است، گفت: کاهش 2 میلیارد دلاری بودجه دارو و تغییر ارز برخی داروها از ترجیحی به نیمایی در سال گذشته بنا بر اظهارات مسئولان ذی ربط باعث شد داروهای خارجی تا 6 برابر افزایش قیمت و همچنین داروهای داخلی افزایش 30 تا 100 درصدی را تجربه کنند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی هم با کمبود ارز برای واردات مواد اولیه مواجه شدند و متاسفانه شاهد تداوم همین روند در سال جاری نیز هستیم.

نماینده مردم اردبیل خطاب به وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه شما در کجای این داستان هستید، تصریح کرد: دهک های پایین جامعه، بازنشستگان و سالمندان به مراتب بیشتر از سایر اقشار در معرض بیماری هستند و بیشترین آسیب را از آشفتگی بازار دارو می بینند؛ آیا می دانید بسیاری از بیماران بی بضاعت هنگام تهیه نسخه، وقتی با قیمت آن مواجه می شوند، از دریافت دارو صرف نظر می کنند؟

بدری تاکید کرد: از رئیس جمهور می خواهیم در اسرع وقت به این موضوع ورود و آن را ساماندهی کند.

کد خبر: 1136247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =