پیشرفت در تکواندوی ایران با مقانلو امکان‌پذیر است؟

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو پس از ناکامی در المپیک ۲۰۱۶ ریو، پس از ۶ سال بار دیگر با حکم کمیته فنی هدایت تیم ملی تکواندو را بر عهده گرفت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، پس از انتخاب پر سر و صدای هادی ساعی به عنوان رییس جدید فدراسیون تکواندو، اعضای جدید کمیته فنی این فدراسیون نیز مشخص شدند (هادی ساعی، مسعود دلشگری، اصغر رحیمی، فیض‌الله نفجم، زهرا سروی و هادی افشار) تا بنا بر اعلام ساعی، از این پس آن‌ها در خصوص مسائل فنی تکواندو و در راس آن‌ها انتخاب سرمربیان تیم های تصمیم‌گیری کنند.

پس از بررسی گزینه‌های مختلف از سوی کمیته فنی فدراسیون تکواندو، در نهایت بیژن مقانلو جانشین فریبرز عسکری شد تا بار دیگر هدایت تیم ملی تکواندوی ایران را عهده دار شود.

مقانلو با سابقه سال‌ها حضور در تیم ملی به عنوان بازیکن و سرمربی، پس از موفقیت‌هایی که در رویدادهای مختلف همچون قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا داشت و به عناوین فردی آسیایی و جهانی نیز در عرصه مربیگری رسید، در آخرین تجربه حضور در تیم ملی، با ناکامی از سرمربیگری تیم ملی کنار رفت.

مقانلو در بزرگترین و حساس‌ترین تجربه مربیگری خود، به عنوان سرمربی تیم ملی در المپیک ۲۰۱۶ ریو بدون کسب مدال به کار خود پایان داد تا تکواندوی ایران برای نخستین بار بدون کسب مدال به کار خود در المپیک پایان دهد.

در شرایطی که بسیاری از علاقمندان به تکواندو، انتظار داشتند با تغییر و تحولات صورت گرفته در راس فدراسیون تکواندو بعد از ۲ دهه، شاهد حضور رضا مهماندوست در راس تیم ملی باشند، اما در عمل تلاش خاصی برای بازگشت او صورت نگرفت و هادی ساعی نیز اعلام کرد این مربی موفق به دلیل داشتن قرارداد با آذربایجان نمی‌تواند به ایران بیاید تا پرونده حضور او در تیم ملی بسته شود و قرعه سرمربیگری تیم ملی به نام دستیار سابق او بیفتد.

مقانلو در المپیک ریو با فرزان آشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی ۳ چهره مدعی آن روزهای تکواندوی جهان و در شرایطی که تیم ملی با اعزام به رویدادهای متعدد به خوبی مهیای حضور در المپیک شده بود، راه به جایی نبرد و در شرایط فعلی نیز با دستی به مراتب خالی تر از گذشته، باید انتظارات از تکواندوی ایران را که در المپیک توکیو نیز با فریبرز عسکری بدون کسب مدال به کار خود پایان داد، برآورده کند؛ ماموریتی سخت و دشوار که باید دید مقانلو پس از ۶ سال دوری از مربیگری می‌خواهد تیم ملی را با همان روشی که برای المپیک ریو داشت، مهیای حضور در میادین مهم پیش رو و در راس آن‌ها المپیک ۲۰۲۴ پاریس کند یا قادر است با تفکرات جدید و متفاوت انتظارات از تیم ملی تکواندو را برآورده سازد؟

تکواندوی ایران هیچ نشانی از دوران اوج خود ندارد و انتظارات از هادی ساعی پرافتخارترین ورزشکار ایران در المپیک اینبار در راس فدراسیون تکواندو بالاست. باید منتظر ماند و دید آیا رییس جوان فدراسیون تکواندو باتکیه بر کمیته فنی خود دست به بهترین انتخاب زده و می‌تواند تکواندوی ایران را به روزهای اوج خود برساند یا خیر؟

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1136404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =