در فدراسیون تکواندو چه می‌گذرد؟/  سفرهای دسته‌جمعی با وجود گلایه از مشکلات مالی + سند

مسئولان فدراسیون تکواندو در حالی که بارها از مشکلات مالی صحبت کرده‌اند اما برای حضور در مسابقات پومسه و کیوروگی قهرمانی آسیا شمار زیادی در صف اعزام هستند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، رقابت‌های تکواندو نونهالان و نوجوانان کیوروگی و پومسه قهرمانی آسیا و هشتمین دوره مسابقات آزاد پاراتکواندو آسیا ماه آینده در بیروت لبنان برگزار خواهد شد و نمایندگان کشورمان در حال آماده‌سازی برای حضور پرقدرت در این مسابقات هستند.

بیشتر بخوانید:

اعزام دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج به یونیورسیاد دانشجویان جهان

این در حالی است که طبق اعلام سایت فدراسیون جهانی تکواندو، مسئولان فدراسیون کشورمان ثبت‌نام اولیه ورزشکاران، مربیان، سرپرستان و همراهان تیم‌های کشورمان را برای حضور در این مسابقات انجام دادند و در میان تعجب و با وجود شرایط سخت اقتصادی ورزش کشور که بارها مسئولان فدراسیون در مصاحبه‌های خود از آن سخن گفتند، نام 8 نفر از مسئولان فدراسیون در ثبت نام اولیه دیده می‌شود.

ساعی روز 22 اسفند سال گذشته درباره مشکلات مالی گفته بود: «با این شرایط اقتصادی و هزینه‌ها که چند برابر شده است، اردوها را به سختی برگزار می‌کنیم و هزینه‌های سفر با این افزایش قیمت دلار خیلی سنگین است. باید فکر اساسی به حال ورزش شود. با دلار 50 هزار تومانی دیگر امکان اعزام خیلی سخت خواهد شد».

هادی ساعی رئیس، اصغر رحیمی دبیرکل، علی تاجیک رئیس سازمان تیم‌های ملی، حسین عباس رئیس کمیته امور استان‌ها و مجامع، جمشید سهرابی رئیس انجمن پاراتکواندو، حمید باقی‌نژاد، روشنک حسینی و خیرالله قلی‌زاده نفراتی هستند که قرار است در این رقابت‌ها که از 11 تا 19 شهریور ماه برگزار می‌شود در کنار تیم‌های کشورمان حضور داشته باشند. اسامی این افراد برای حضور در این مسابقات به شورای برون مرزی وزارت ورزش هم ارسال شده تا مجوز سفر را بگیرند.

رقابت‌های تکواندو نوجوانان قهرمانی آسیا 11 تا 13 شهریورماه، پومسه نوجوانان قهرمانی آسیا 14 شهریور ماه، تکواندو نونهالان آسیا 15 تا 17 شهریورماه، پومسه نونهالان آسیا 18 شهریورماه و پاراتکواندو آزاد آسیا 19 شهریورماه برگزار خواهد شد و حضور این تعداد همراه عجیب به نظر می‌رسد.

ایرادی به همراهی و حضور هادی ساعی به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو نمی‌توان گرفت، اما سؤال بزرگ حضور مداوم اصغر رحیمی دبیرکل و مسئول اول امور اجرایی فدراسیون در تمامی سفرهای اخیر است. رحیمی در حالی قرار است همراه رئیس فدراسیون در این سفر حضور داشته باشد که در روزهای گذشته نیز از سفر چین و همراهی تیم دانشجویان بازگشته است.

سفری که با توجه به حضور تیم تکواندو در قالب کاروان ورزشی کشورمان و حضور سرپرست کاروان و همچنین شخص اول فدراسیون تکواندو ضرورتی نداشت و حتی مسئولیت او در انجمن تکواندو دانشگاه نیز این سفر را توجیه نمی‌کند. رحیمی البته در این مدت نشان داده که مهمترین وظیفه دبیرکل را حضور در سفرها می‌داند و حتی از سفر به مازندران برای برگزاری مجمع سالیانه این استان نیز خودداری نکرد و با وجود حضور هادی ساعی در مجمع از فرصت سفر به این استان خوش آب و هوا استفاده کرد تا این سؤال به وجود بیاید در غیاب مداوم دبیرکل فدراسیون چه کسی کارهای فدراسیون را انجام می‌دهد؟

در سفر به لبنان نیز وقتی رئیس فدراسیون در کنار تیم‌های کشورمان حضور دارد و از طرفی پس از مدت‌ها نوبت به سفر علی تاجیک رئیس سازمان تیم‌های ملی رسیده چرا باید  رحیمی حدود 10 روز فدراسیون را ترک کند و در سفری حضور داشته باشد که هیچ نیازی به حضورش نیست. از طرفی حتی با در انتظار گرفتن حضور چند تیم نیز این تعداد همراه توجیه فنی و اقتصادی ندارد.

وقتی در کنار تیم‌های بانوان  تنها روشنک حسینی یکی از زحمتکشان حوزه بانوان فدراسیون حضور دارد، چرا باید علاوه بر رحیمی که در مورد او صحبت شد، شاهد حضور این تعداد همراه باشیم. وقتی حسینی می‌تواند به تنهایی امور بانوان را انجام دهد، طبیعتاً علی تاجیک و جمشید سهرابی و حتی یک نفر از آنها نیز این توانایی را دارند تا امور پسران و ملی‌پوشان پاراتکواندو را انجام دهند و همراهی هادی ساعی نیز خیال آنها را راحت کند.

اگر دلیل مسئولان فدراسیون تکواندو سفر ملی‌پوشان در قالب چند تیم به این مسابقات باشد باز هم این امکان وجود داشت که با مدیریتی درست از حضور این تعداد افراد غیر ضروری در این سفر جلوگیری کرد و با صرفه‌جویی هزینه پرواز، هتل و حق مأموریت آنها تصمیمات بهتری گرفت.

در میان ثبت‌نام کنندگان در سایت فدراسیون جهانی نام خیرالله قلی‌زاده به عنوان فیزیولوژیست دیده می‌شود. جامعه تکواندو، قلی‌زاده را به عنوان مدیرعامل باشگاه ابزار و یراق توسن و مدیرعامل مؤسسه ورزشی بارمان توسن می‌شناسند. با مراجعه به سایت این مؤسسه ورزشی، مشخص می‌شود که قلی‌زاده تحصیلات خود را در زمینه رشته آسیب شناسی ورزشی عنوان کرده است. حتی با در نظر گرفتن این ادعا، منطقی برای همراهی او با تیم‌های ملی دیده نمی‌شود. در شرایطی که پزشکان ورزشی بسیاری در کنار تکواندو در سالیان گذشته وجود داشتند، چرا باید مدیرعامل یک باشگاه ورزشی با تیم‌های ملی به یک سفر برون مرزی اعزام شود تا شائبه‌های ارتباط فدراسیون با این باشگاه شکل بگیرد و حواشی خودش را به دنبال داشته باشد.

در مجموع آنچه این روزها درباره فدراسیون تکواندو دیده و شنیده می‌شود، تناقض در رفتار و گفتار است؛ از یک سو می‌گویند پول ندارند و از سوی دیگر با حداکثر نفرات به سفر می‌روند!

 تکواندو

 تکواندو

 تکواندو

 تکواندو

 تکواندو

 تکواندو

 تکواندو

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1193958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =