ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال آینده

ثبت‌نام کتاب‌های درسی برای گروه میان پایه یعنی پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم آغاز شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سال تحصیلی 1402ـ1401 از مهر 1400 آغاز می‌شود و دانش‌آموزان برای تحصیل نیاز به کتاب درسی هستند. قبلا کتاب درسی بچه‌های دوره ابتدایی، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در مدارس توزیع می‌شد و هزینه آن هم هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدرسه، از خانواده‌ها اخذ می‌شد.

بیشتر بخوانید:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی + قیمت

کتاب‌های دانش‌آموزان دوره راهنمایی(متوسطه اول) و دوره دبیرستان(متوسطه دوم) از طریق کتابفروشی‌ها توزیع می‌شد و خانواده‌ها از کتابفروشی نزدیک منزل‌شان، کتاب‌های دوره تحصیلی فرزندان‌شان را تهیه می‌کردند. اما کم‌کم ثبت‌نام کتاب درسی به صورت اینترنتی شد و کتاب‌های درسی هم به طور کامل در مدارس توزیع می‌شود.

در حال حاضر طی فرایندی که آموزش و پرورش پیش‌بینی کرده است، ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از طریق سامانه به نشانی www.irtextbook.ir یا  www.irtextbook.com  به دو شیوه فردی و گروهی انجام می‌شود.

ثبت سفارش کتاب درسی برای گروه میان پایه یعنی پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم، از 28 فروردین آغاز شده و تا 21 خرداد ماه ادامه دارد و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز از 5 تیر تا  11 شهریور ماه سال 1401 این امکان فراهم شده است.

همانطور که اشاره شد ثبت‌ سفارش کتاب درسی به دو شیوه فردی یا گروهی است؛ در شیوه فردی، والدین و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره‌ای دانش‌آموزان و پرداخت اینترنتی، کتاب درسی خود را سفارش دهند. در شیوه گروهی، مدیران مدارس به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و به‌صورت پایه رشته ای (گروهی) نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام می‌کنند.

کد خبر: 1137204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =