اخذ مرخصی تحصیلی چه شرایطی دارد؟

شرایط اخذ مرخصی تحصیلی دانشجویان در مقطع کاردانی و کارشناسی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با توجه به بازگشایی دانشگاه‌ها، عده‌ای از دانشجویان که به دلیل اشتغال و مواردی از این دست امکان حضور در کلاس درس برایشان فراهم نیست می‌توانند نسبت به اخذ مرخصی تحصیلی اقدام کنند. بر اساس بخشنامه تسهیل آموزش دانشجویان که از طرف معاونت آموزشی وزارت علوم صادر شده است؛ دانشجویان در شرایط کرونا می توانند تا سه ترم بدون احتساب در سنوات از مرخصی استفاده کنند. ایسکانیوز در ادامه قوانین اخذ مرخصی تحصیلی را بر اساس آیین‌نامه‌های آموزشی وزارت علوم بررسی کرده است.

اخذ مرخصی تحصیلی چه شرایطی دارد؟

بر اساس ماده ۲۰ آیین‌نامه آموزشی دوره کاردانی و کارشناسی، دانشجو می‌تواند با رعایت سنوات مجاز تحصیل در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، یک نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته حداکثر دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند.

بر اساس تبصره یک ماده ۲۰ این آیین‌نامه، مدت مرخصی زایمان دو نیمسال تحصیلی و بدون احتساب سنوات تحصیلی است. بر اساس تبصره ۲، مدت مرخصی پزشکی در صورت تایید پزشک معتمد دانشگاه و شورای آموزشی، حداکثر دو نیمسال تحصیلی و بدون احتساب در سنوات تحصیلی است.

بررسی سایر مصادیق مرخصی تحصیلی مانند ماموریت همسر یا والدین و غیره بر اساس تبصره ۳ ماده ۲۰، حداکثر تا ۲ نیمسال تحصیلی و بدون احتساب در سنوات مجاز، در اختیار شورای آموزشی دانشگاه است.

بر اساس تبصره ۴ دانشجو می‌تواند با تشخیص شورای آموزشی دانشگاه از مجموع مرخصی‌های مذکور در این ماده و تبصره‌های مندرج در آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =