مرز دوغارون بسته شد/ توضیحات نماینده ویژه رئیس‌جمهور

‎در پی بروز برخی اختلافات در مرز با کشور افغانستان، مرز دوغارون موقتاً بسته شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، صبح امروز در پی بروز اختلاف میان مرزبانان ایرانی با نیروهای طالبان در مرزهای شرقی کشورمان با افغانستان، مرز دوغارون موقتاً مسدود شد.

بیشتر بخوانید

نبرد تازه با تکفیری‌ها در غرب عراق آغاز شد

‎ظاهرا این امر از اقدام طالبان برای جاده‌سازی در نزدیکی مرز آغاز شده است. ‎با این حال اخباری مبنی بر درگیری مرزی صحت ندارد و ویدیوهای منتشر شده مربوط به ماجرای جاده‌سازی طالبان در مناطق مرزی است.
‎در حال حاضر مرزبانی ایران و هیات تحقیقات طالبان در حال گفتگو بر سر ماجرا هستند. ‎پیگیری‌ها نشان می‌دهد، در راستای حفظ امنیت، محموله های مختلف موجود در مرز دوغارون به پارکینگ‌ها با فاصله امن از مرز منتقل شده‌اند. هم‌اکنون خدمات گمرکی در مرز دوغارون به صورت موقت ارائه نمی‌شود. با این حال با حداقل حضور نیروی انسانی به موارد ضروری در مرز دوغارون پاسخ داده می‌شود.

در همین رابطه، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان راجع به اتفاقات امروز(شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱) در مرز دوغارون توضیحاتی ارائه کرد. حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان درباره ماجرای امروز مرز دوغارون اظهار داشت: امروز طالبان اقدام به جاده سازی بدون هماهنگی قبلی درمحدوده مرز دوغارون و نقض مرز کرد که مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مانع شد.
وی افزود: در تماسی که با وزارت داخله و دفاع طالبان صورت گرفت تاکید شدکه اقدامات باید متوقف و موضوع در چارچوب کمیسیون عالی مرزی و  مدرنیزاسیون اسناد دو کشور حل و فصل شود.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1137815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =