راویولا، مرده‌ای که مرگش را تکذیب کرد

بعد از ظهر پنجشنبه خبری منتشر شد که جهان فوتبال را شوکه کرد. خبر این بود: "مینو رایولا جان باخت."

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، خبری که بعد چند ساعت تایید و تکذیب، در نهایت با توییتی با این عنوان توسط خود مینو رایولا یا اطرافیانش در صفحه اجتماعی این ایجنت معروف در توییتر منتشر کردند و نوشتند:

"این دومین بار طی چهار ماه اخیر است، که این خبرنگارنماها من را می‌کشند و به نظر می‌رسد آنها حتی قادر به زنده کردن من نیز هستند! من زنده ام و حال عمومی خوبی دارم"

اما مینو رایولا کیست و چرا یک اینجت در جهان فوتبال اینقدر نقش مهمی دارد. رایولا در سال ۱۹۶۷ در نوچرا اینفریوره، سالرنو، در جنوب ایتالیا زاده شد.

او یک سال بعد به همراه پدر و مادرش به شهر هارلم  هلند نقل مکان کرد. پدرش یک کسب و کار رستوران موفق داشت که رایولا سال‌های جوانی خود را به عنوان پیشخدمت در آن گذراند. در همان زمان دیپلم دبیرستان را گرفت و به مدت دو سال در دانشگاه حضور یافت و در دانشکده حقوق ثبت نام کرد. او به هفت زبان ایتالیایی، انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی، پرتغالی و هلندی صحبت می‌کند.

او فوتبال را در هارلم شروع کرد و در سن ۱۸سالگی فوتبال را کنار گذاشت تا سرپرست تیم جوانان شود. پس از این رایولا به عنوان مدیر برنامه شروع به کار کرد و در انتقال چند بازیکن هلندی به ایتالیا از جمله برایان روی و دنیس برگ کمپ دست داشت و تجارت خود در نقل و انتقالات فوتبال به راه انداخت.

نخستین انتقال بزرگ مستقل او خرید پاول ندود از اسپارتا پراگ برای لاتزیو پس از عملکرد چشمگیر او در یورو ۱۹۹۶ با جمهوری چک بود. رایولا مدیریت انتقالی بیش از ۲۰ بازیکن بزرگ در جهان فوتبال  را بر عهده دارد.

او در انتقال پول پوگبا از یووه به منچستریونایتد ۲۵ میلیون یورو سود برد که با آن پول خانه مافیای قدیمی آمریکا به نام آل کاپون را در میامی به قیمت ۹ میلیون یورو خریداری کرد.در همه جای جهان همیشه دو قطبی مخالف و موافق وجود داشته اند که باعث پیشرفت یکدیگر شده اند. رقیب رایولا، خورخه مندس که درآمد آن‌ها گاهی بیشتر از مسی و رونالدو است.

رایولا مدیر برنامه‌های بازیکنان بزرگی چون پوگبا، هالند، دلیخت، برگ کمپ، ندود، بالوتلی، زلاتان و بازیکنان بزرگ دیگری بوده است. این ایجنت نامدار ایتالیایی از ناحیه ریه دچار مشکل است و پیش از این هم در ژانویه، در بیمارستان سن رافائل میلان تحت عمل جراحی قرار گرفت.

روزنامه گاتزتا دلو اسپورت در آن زمان گزارش داد که او باید تحت نظر مداوم پزشکان باشد. پس از این اتفاق  بسیاری از رسانه‌ها خبر مرگ رایولا را اعلام می‌کردند اما پزشک او گفت که او از دنیا نرفته ولی شرایط بحرانی دارد.

سرانجام با توییت رایولا آرامش به جهان فوتبال و دوستان و خانواده رایولا بازگشت. رایولا با استفاده هوش بالا و توانایی حقوقی خود به  یکی از سرمایه داران جهان تبدیل شده است.

محسن بهره دار

کد خبر: 1138583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =