قوانین پوشش در کلاس‌های حضوری تشریح شد/ فعالیت کانون‌های متعدد در دانشگاه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس با بیان اینکه با حضوری شدن دانشگاه‌ها قوانین حجاب برای دانشجویان تشریح شده است، گفت: بعد از حضوری شدن دانشگاه کانون‌های متعدد با موضوع سواد رسانه و کانون خانواده فعال و رقابت در بین کانون‌ها ایجاد شده است و همین مقوله باعث دیده شدن رقابت‌ها می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها روح تازه در کالبد این فضا دمیده و پویایی آن را دو چندان کرده است. هرچند بعد از شیوع کرونا و از سرگیری آموزش های غیر حضوری تعطیلی فضای آموزش هر یک از واحدهای دانشگاهی نیازمند نوسازی، رسیدگی، تجهیز و ... هستند تا بتوان وضعیت در خور را برای دانشجویان ایجاد کرد.

داوود فیض افرا، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس درباره روند برگزاری فعالیت‌های حضوری کلاس‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: بی‌شک در دو سال تعطیلی دانشگاه‌ها محیط دانشگاه و کلاس‌ها نیازمند رسیدگی است. هرچند بعد از ماه مبارک رمضان بوفه و آشپزخانه‌ به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس خوابگاه نداشته و با پیگیری‌های انجام شده سه خوابگاه هر یک با ظرفیت ۱۲ تخت ایجاد شده است. اغلب دانشجویان به شکل حضوری در دانشگاه حاضر شده و محدودیتی برای دانشجویان غیربومی وجود ندارد و دانشجویان متقاضی هم اسکان یافتند.

قوانین حجاب در دانشگاه مورد بازبینی قرار گرفت

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس ادامه داد: در دو سال اخیر شاهد مشکلات در زمینه پوشش به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها بودیم. در این زمینه دانشگاه جلسه شورای آراستگی به شکل منسجم برگزار و در سه فاز مقوله حجاب و قوانین دانشگاه برای دانشجویان مطرح شد. در فاز نخست حراست به شکل محترمانه ورود کرده و ممنوعیت‌ها با ارائه دسته گل برای دانشجویان مطرح شد. قوانین حجاب حدود ۱۵ دقیقه در کلاس‌ها برای دانشجویان توضیح داده شد.

تمامی آزمایشگاه‌ها نیازمند تجهیز و نوسازی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس درباره روند تجهیز آزمایشگاه ادامه داد: بی‌شک تمامی واحدهای دانشگاهی با چالش مواجه هستند، چون به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی آزمایشگاه‌ها برخی از تجهیزات تاریخ مصرفشان گذشته یا نیازمند نوسازی هستند. در وضعیت کنونی تمامی کلاس‌های بالای ۴۰ نفر به شکل مجازی برگزار و دیگر کلاس‌ها با جمعیت اندک به شکل حضوری در حال برگزاری است. حضور دانشجویان و استقبال آنها  از دانشگاه  اهمیت دارد.

از سرگیری فعالیت‌های کانون‌های دانشجویی

 فیض افرا تاکید کرد: ارتباط با دانشجویان از زمان آموزش‌های مجازی حفظ شده و اغلب فعالیت‌ها به شکل مجازی بود. بعد از حضوری شدن دانشگاه کانون‌های متعدد با موضوع سواد رسانه، کانون خانواده فعال شده و رقابت در بین کانون‌ها ایجاد شده و همین مقوله باعث دیده شدن رقابت‌ها شده است. کانون خانواده مشاوره تحصیلی مشاوره خانواده در دانشگاه، کانون تئاتر و صنایع دستی ایجاد شده است. در حالی که قبل از شیوع کرونا و آغاز دوره‌های آموزشی به شکل مجازی تعداد کانون‌ها محدود بود، اما هم‌اکنون بیش از ۲۰ کانون به فعالیت می‌پردازد. برای مثال قبل از کرونا دو نشریه فعال بوده اما هم اکنون ۹ نشریه فعال است.

 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس گفت: در این واحد دانشگاهی شورای تعامل فعال نبود، اما با حضوری شدن دانشگاه‌ها با برگزاری انتخابات پر شور افراد حاضر شرایط داوطلب شده و در این زمینه اطلاع رسانی گسترده در شبکه‌های مجازی انجام شده است و در این زمینه رای گیری انجام و دو هفته یکبار جلسات برگزار شده و اتفاقات مناسب در این اقدام رقم خورده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1138930

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =