آخرین رده‌بندی تیم‌های فوتبال باشگاهی جهان / سقوط استقلال و صعود پرسپولیس

در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های فوتبال باشگاهی جهان تیم پرسپولیس یک پله صعود کرد، اما استقلال ۲ پله سقوط داشت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (۲۰ اردیبهشت) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۶۱۰ امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته قبل در رتبه پنجم قاره آسیا و با یک پله صعود نسبت به رده بندی پیشین در سطح جهانی در رتبه ۱۱۲ جای گرفت.

بیشتر بخوانید:

رشیدی: استقلال قهرمان خواهد شد

تیم فوتبال استقلال با ۱۵۶۲ امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته قبل در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران باقی ماند. همچنین شاگردان فرهاد مجیدی با یک پله سقوط نسبت به رده بندی پیشین در جایگاه ۹ آسیا و با ۲ پله سقوط در رتبه ۱۷۶ جهان قرار گرفتند.

تیم فوتبال سپاهان با ۱۵۰۱ امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی سومین تیم برتر فوتبال ایران است. این تیم همچنان در رتبه ۱۸ آسیا ایستاده است. طلایی پوشان اصفهان در سطح جهانی هم با ۴ پله صعود در رتبه ۲۸۷ جای گرفته اند.

در این رده بندی تیم فوتبال فولاد، گل گهر سیرجان و تراکتور در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران قرار دارند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه ۵ تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم کاوازاکی فرونتال ژاپن همچنان با ۱۶۸۵ امتیاز صدرنشین است. پس از این تیم، الهلال عربستان سعودی با ۱۶۵۲ امتیاز و اولسان هیوندای هم با ۱۶۲۸ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم جای دارند. الدحیل قطر با ۱۶۲۳ امتیاز همچنان در رتبه چهارم قاره کهن ایستاده است.

در رده‌بندی جهانی هم جایگاه ۲ تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نکرده است و لیورپول با ۲۰۷۳ امتیاز همچنان صدر جدول را در اختیار دارد. پس از سرخپوشان انگلیسی، تیم منچسترسیتی با ۲۰۱۰ امتیاز همچنان در رتبه دوم قرار گرفته است. رئال مادرید ۱۹۹۰ امتیازی با یک پله صعود در رتبه سوم و بایرن مونیخ با ۱۹۶۴ امتیاز با یک پله سقوط در رتبه چهارم ایستاده اند. اینترمیلان با ۱۹۰۷ امتیاز و با یک پله صعود در رتبه پنجم برترین تیم‌های باشگاهی جهان قرار دارد.

پورتو با مهدی طارمی با ۳ پله صعود به رتبه ۱۰ رسیده، لورکوزن تیم سردار آزمون با ۹ پله صعود به رتبه ۱۹ و فاینورد هم با علیرضا جهانبخش، با ۲ پله صعود به رتبه ۴۱ صعود کرده اند.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:

لیورپول
منچسترسیتی
رئال مادرید
بایرن مونیخ
اینتر میلان
آژاکس
بارسلونا
چلسی
میلان
پورتو

انتهای پیام/

کد خبر: 1139856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =