تولید محصولی برای افزایش خلوص طلا برای اولین بار در کشور

مدیر عامل شرکت دانش بنیان با بیان اینکه برای اولین بار خط تولید سیانید سدیم در کشور راه انداز شده است، گفت: این محصول برای خلوص طلا بکار برده شده و می‌تواند توسعه پیدا کرده و با اخذ مجوز واحد تولیدی بزرگ را راه اندازی کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی سلیمی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در قالب واحد فناور شرکت کرده و همچنین به عنوان گروه‌های متعدد در زمینه متالوژی و آزمایشگاه‌های صنعتی با مشارکت دانشگاه به فعالیت پرداخته است.

سلیمی، از موسسان شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه برای اولین بار خط تولید "سیانید سدیم" راه انداز شده است، گفت: این محصول برای تعیین خلوص طلا بکار برده می‌شود و در عملیات کربن‌دهی سطحی فولادها و چدن‌ها، عملیات آب فلز کاری فلزات مختلف، استخراج و استحصال طلا و سایر فلزات گرانبها و سایر صنایع کاربرد دارد و در حال حاضر مورد آزمایش و تأیید مصرف کنندگان قرار گرفته است. درضمن  این محصول به  سرمایه‌گذاری کلان نیاز ندارد و با توسعه آن می‌توان مجوز واحد تولیدی بزرگ را راه اندازی کرد.

این محقق با بیان اینکه برگزاری این رویداد می‌تواند موثر و مهم باشد، افزود: این ایده  در راستای تابعیت از فرمایشات رهبری است. اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مبادرت کرده به  این اقدام را انجام داده و به عنوان دانشگاه پیشرو در زمینه عمل به نظرات مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب با قدرت بیشتر در مرحله اول باید بتوان ضعف‌ها را برطرف کرد.

سلیمی ادامه داد: در واقع باید زیرساخت‌ها در گام نخست به نتیجه رساند و دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه به عنوان بخشی پیشرو در زمینه عمل به فرمایشات معظم‌له  وارد عمل شده و اینکه  فعالیت‌ها چگونه به نتیجه برسد نیازمند بررسی و عملکرد و  استقبال جامعه بستگی دارد، چون  نیازمند حمایت سرمایه و صنعت از این اقدام باید مدنظر قرار بگیرد، چون در صورت عدم استقبال صنعت از این اقدام نمی‌توان کاری از پیش برد. در این زمینه باید بتوان صنایع موثر و پیشرو در این زمینه با استفاده از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی بتوان قراردادهای موثر بسته، اقدامات نتیجه‌بخش انجام داد و فعالیت‌ها فقط به تفاهم‌نامه ختم نشود، بلکه فعالیت‌ها با قرارداد صنعتی نتایج بی‌نظیر را به دنبال دارد.

دیدگاه صنعت به دانشگاه چندان مناسب نیست

سلیمی درباره چگونگی اعتمادسازی بین صنعت و دانشگاه گفت: دیدگاه صنعت به دانشگاه به‌دلیل بروز نواقص بروز کرده است. هرچند شاهد تبلیغات منفی بر علیه دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و باید با عملکرد مناسب  این تبلیغات منفی را خنثی کرد.

ارائه عملکردها بهترین تبلیغات برای فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی است

 به گفته وی برای اثبات فعالیت‌ها می‌توان از دانشگاه حمایت دقیق کرد. برای مثال برای یک اقدام می‌توان با سازمان‌های متعدد وارد چالش شد و دانشگاه برای رسیدن به نتیجه می‌تواند در صنعت وارد شده و هدف‌گذاری‌ها انجام شود تا فعالیت‌ها در زمینه هیات علمی‌ها به نتیجه رسیده و بتوان مشارکت‌ها را انجام داد. به باور بنده فعالیت‌های سودده می‌تواند دیدگاه صنعت را نسبت به دانشگاه و فعالیت‌های دانشجویی خنثی کند. برای مثال وقتی همگان بدانند که شرکت‌های دانش بنیان برای منطقه، کشور و دانشگاه مفید است، بی‌شک شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شده از سوی اعضای هیات علمی و در مراکز رشد از طریق حمایت‌ها می‌توان فعالیت‌ها را به نتیجه رساند.

سلیمی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات ناتمام مانده و از حمایت‌های لازم برخوردار نیستند، تاکید کرد: برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان نیازمند حمایت سازمان‌های متعدد هستیم و تاکنون حمایت مناسبی از آنها را شاهد نبودیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =