طراحی وب اپلیکشن برای توسعه مهارت‌های شناختی کودکان

مدیر موسسه شرکت ترجمان خیال گفت: طراحی وب‌اپلیکیشنی تحت عنوان «قصه‌سرا» به کودکان و نوجوانان می‌آموزد در راستای توسعه مهارت‌های شناختی در قلمروهای درون فردی‌، میان فردی، محیطی و نظام نشانه‌ای هوشمندانه‌تر گام بردارند.

مهری تلخابی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت موسسه ترجمان خیال کودک اظهار کرد: این موسسه بر خلق آثار ادبی برای مخاطبان کودک و نوجوان با محتوای شناخت تکیه کرده و به‌دنبال ایجاد زمینه‌های مناسب برای کسب مهارت‌های لازم در کودکان است. از جمله این مهارت‌ها می‌توان به حل مسئله، کنترل و تنظیم بهینه ادراکات، احساسات ، اعمال و افکار اشاره کرد.

وی ادامه داد: بر اساس هدف گذاری این موسسه با طراحی وب‌اپلیکیشنی تحت عنوان «قصه‌سرا»، آثاری در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان در راستای شناسایی بهتر ادراک خود خلق می‌کند. این آثار به مخاطبان به شکل تلویحی می‌آموزد که در تنظیم ادراک و شناخت و هیجان و اعمال خویش، آگاهانه‌تر عمل کنند و در راستای توسعه مهارت های شناختی در قلمروهای درون فردی‌، میان فردی ، محیطی و نظام نشانه‌ای هوشمندانه‌تر گام بردارند.

مدیر موسسه شرکت ترجمان خیال درباره وب اپلیکیشن قصه‌سرا خاطرنشان کرد: هدف این محصول کمک به کودکان و نوجوانان است تا اندوخته شناختی خود را با تکیه بر آثار ادبی توسعه دهند.

به گفته این محقق، وب اپلیکیشن قصه‌سرا نمونه مشابه خارجی ندارد و برای اولین بار در کشور ایجاد شده است.

تلخابی با اشاره به برگزاری رویداد و مسیر دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم تصریح کرد: عصر امید دانشگاه آزاد در آستانه چهل سالگی خود در درست‌ترین مسیر خود قرار گرفته است، شرط موفقیت دانشگاه در این مسیر استمرار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =